kuskus z baranina

aleko

Tabbouleh - doskonała sałatka na grilla i na co dzień. Przepis podstawowy

Tabbouleh - doskonała sałatka na grilla i na co dzień. Przepis podstawowy

Tabbouleh to jeden z najlepszych pomysłów na sałatkę, która można przygotować na grilla. Jest bardzo aromatyczna, ziołowa i odświeżająca - będzie ciekawym dodatkiem do mięs, szaszłyków warzywnych i innych smakowitości z rusztu. Co to jest tabbouleh? Jak przygotować to danie?

Kebab - nie tylko mięso

Klasyczny arabski kebab to w rzeczywistości mięso (zwykle mielone) opiekane na szpadce, a nie znane nam z barów szybkiej obsługi, mocno nadziane chlebki pita. Tradycyjnie przyrządza się go z baraniny, ale równie dobrze można użyć zarówno innych rodzajów mięsa - w tym drobiu, ryb, jak i warzyw. Podobne dania występują też w kuchniach z innych stron świata - warto się zainspirować!

Gulasz z kurczaka, wieprzowiny, wołowiny - na rozgrzewkę! [4 PRZEPISY]

Nie ma nic lepszego w zimowy dzień niż aromatyczny gulasz. Miękkie mięso, warzywa i sos. Do tego ulubione dodatki i sycący posiłek gotowy. A co ważniejsze - z każdym kolejnym odgrzaniem gulasz smakuje lepiej.

  • Maroko - kraina 1001 tadżinów

    Maroko - kraina 1001 tadżinów

    , ustawionego na nim mniejszego garnka z perforowanym dnem, do którego sypie się kuskus oraz z pokrywki. Do dolnego naczynia z wodą kobieta wrzuca kawałki baraniny, batatów, bakłażana, marchewki, pora i cebuli. Mają się gotować w tym samym czasie, co kasza. Para z wytwarzającego

  • Smaki Sardynii

    Smaki Sardynii

     następnie gotowany w rosole z baraniny z dużą ilością świeżego, młodego owczego sera pecorino primo sale. Bastiano kończy projekcję i zaprasza nas do stołu. Za chwilę będziemy mieli okazję spróbować zupy z najbardziej wyjątkowym makaronem na świecie.  Turyści na plaży

  • Śródziemnomorskie  smaki czyli jak smakują greckie keftedes

    Śródziemnomorskie smaki czyli jak smakują greckie keftedes

    wschodniośródziemnomorską, południowoeuropejską i północnoafrykańską. Kuchnia wschodniośródziemnomorska , takich krajów jak Grecja, Cypr, Turcja, Syria, Liban, Izrael i Egipt, słynie z potraw z jagnięciną, baraniną i drobiem, najczęściej z grilla, podawanych w formie kebabów, kibbeh lub gyrosów

  • Kuchnie świata w moim domu. Czy da się odtworzyć prawdziwy smak?

    Kuchnie świata w moim domu. Czy da się odtworzyć prawdziwy smak?

    przypraw korzennych. Uzupełniają je zioła, przede wszystkim: mięta (świeża i suszona), kolendra (także jej nasiona), liść laurowy , pietruszka, czosnek, tymianek, cebula. Z mięs króluje baranina i kurczaki, a także wołowina. Często spotyka się także kiszone cytryny oraz kiszone warzywa, no i przede

  • Harissa - dla tych co lubią ostro

    Harissa - dla tych co lubią ostro

    ;doda daniu świeżości) oraz kuskusem. Dla 4 osób Przygotowanie: 70 minut puszka krojonych pomidorów łyżeczka octu winnego łyżeczka koncentratu pomidorowego łyżeczka harissy (każda z trzech wersji - w zależności od upodobań) łyżka miodu łyżeczka oregano pół jabłka pół cebuli Wlewamy do

  • Dwa dni w Marrakeszu

    Dwa dni w Marrakeszu

    / Agencja Gazeta A pośrodku - kilkadziesiąt knajpek. Proste ławy i stoły nakryte białą ceratą otaczają kuchnię, będącą jednocześnie witryną restauracji. W niej prezentują się składniki wieczornego menu: głowy baranów upieczone na rożnie, czerwone od przypraw szaszłyki z baraniny i mielonej wołowiny

  • Maroko, po prostu

    Maroko, po prostu

    cały posiłek. A jeśli nie, to może być szorba, zupa z jagnięciny, albo wszechobecny kuskus - ale nie ten sam co nasz kuskus europejski. Tu robiony najczęściej od podstaw, od wyrobienia mąki z pszenicy durum z odrobiną wody; potem długo się go gotuje na parze (nie tak jak ten nasz kuskus wstępnie

  • Tabule i jagnięcina. Jak kuchnia libańska podbija świat

    Tabule i jagnięcina. Jak kuchnia libańska podbija świat

    wersja tabule, w której zasadniczym składnikiem jest północnoafrykański kuskus. Natomiast hommos rozprzestrzenił się na świecie pod hebrajską nazwą humus, która oznacza cieciorkę - w handlu występuje przeważnie produkt z etykietką "made in Israel". Stowarzyszenie

  • Kuchnia marokańska. Smakosze północnej Afryki

    Kuchnia marokańska. Smakosze północnej Afryki

    cynamonem, zielona sałata z pomarańczami, sałatki z rzodkiewek, z cebuli, z ogórków i pomidorów. Może to być także gotowana marchewka z kuminem lub przepyszne purée z bakłażanów czy grillowane papryczki. Obok jarzynowych stoją sałatki owocowe. Frykasom tym może towarzyszyć kuskus lub grillowane mięso

  • Na targu w Tunisie: harissa, jagnięcina i kapary

    Na targu w Tunisie: harissa, jagnięcina i kapary

    czy kuskus, albo maleńkie ravioli czy wałeczki (kupiliśmy właśnie wałeczki: po ugotowaniu miały smak lanych klusek, bardzo delikatne). Zwykle te drobne kluski gotuje się bezpośrednio w sosie, razem z mięsem. Mocno chłoną smaki potrawy. Zaskoczeniem była dla nas część targu

  • Liban - gastronomiczne mocarstwo

    Liban - gastronomiczne mocarstwo

    wersja tabule, w której zasadniczym składnikiem jest północnoafrykański kuskus. Natomiast hommos rozprzestrzenił się na świecie pod hebrajską nazwą humus, która oznacza cieciorkę - w handlu występuje przeważnie produkt z etykietką "made in Israel". Stowarzyszenie

  • Spis przepisów miesięcznika KUCHNIA Rok 2011

    Spis przepisów miesięcznika KUCHNIA Rok 2011

    , RYŻ, KASZE aromatyczny kuskus z miętą 12/73 azjatycki makaron na ostro 8/62 bagietki 7/55 banica (bułgarska zapiekanka z serem i ciastem filo) 3/25 bliny ze śmietaną i kawiorem 5/30 błykawiczna owsianka z owocami i miodem 4/76 brioszki 7/56 chleb kukurydziany z pestkami dyni 6/77 ciasteczka z płatków

  • Na targu w Tunisie

    Na targu w Tunisie

    . Do specjalności tunezyjskich należą dania z jagnięciny i baraniny. Z przyczyn religijnych wieprzowiny tu nie uświadczysz. Chociaż, trzeba to wyraźnie zaznaczyć, mieszkańcy Tunezji nie są ani odrobinę fanatyczni. W jednym maleńkim portowym miasteczku, w pobliżu Tunisu, gdzie zatrzymaliśmy się, aby

  • Tagine z kurczaka z oliwkami

kuskus

poszukuję oryginalnego przepisu na kuskus z mięsem( wołowiną lub baraniną) z cieciorką, warzywami i sosem pomidorowym

Dr. Saida Edaicha kuskus z baraniną

Teraz cała rodzina gromadzi się przy stole i jemy z jednego talerza. Taki jest tradycyjny sposób. Ale oczywiście można wydzielić sobie porcje na osobne talerze - mówią Julia i Said Edaich. --- Konopielka mi się przypomniała, jak Kaziuk każe zupę do jednej miski zlewać i mówi: a co to my

KUSKUS

Nie wiem czy tak sie poprawnie pisze nazwe. W kazdym razie dokonalam zakupu, przygotowalam i nie wyszlo. Nie sadzilam ze az tak chlonie wode i zrobila mi sie twarda bryja. Wyrzucilam pol pudelka, zostale drugie pol i nie mam pojecia jak poprawnie zrobic kuskus. Z czym to sie je? Nie lubie

Re: Baranina

Gość portalu: Cooki napisał(a): > Kto zna w miare prosty sposób na baranine, chciałabym ja zrobic z cebulka > podsmazaną na święta do kaszy kus kus Jaka czesc baraniny masz ? Jesli kotleciki, to po prostu przysmazone na patelni najlepsze, i jesli cos to raczej czosnek i

Re: Dr. Saida Edaicha kuskus z baraniną

może tiresias ma lepszą pamięć, ale ja zapamiętałam z KONOPIELKI:A co to my , parszywe jesteśmy, żeby nie jeśc z jednej miski? Fajnie.Mniej zmywania.

Re: Jagniecina z warzywami i kuskusem

No nie wiem, gdzie ja w Warszawie znajdę baraninę ( może ktoś podpowie?) ale chętnie wypróbuję tą wersję z kurczakiem.

Re: kasza kus-kus

Robi się couscous. Kuchnia arabska. Pois-chiche potrzebny,baranina,harissa i dużo jeszcze innego. Można i z kurczakiem. To je velmi dobre. W naszych realiach nie pasuje do schabowego.

Re: Baranina

. Ugotowaną baraninę do piekarnika nagrzanego do 200 st. C ,i trzymamy aż będzie całkiem miękka i zacznie się rumienić. Potem możesz pokroić w plastry lub w kawałki do kuskusu. Smacznego.

Kuskus - kasza dla zapracowanych

to kuskus po Polsku,bo u nas robi sie inaczej tzn w Afryce.couscous zalewa sie delikatnie woda,troche soli i oliwy z oliwek,po minutach ucira sie w rekach,by sie nie sklejal.Nastepnie po ok;30 min stawia sie do cousonier,w dolnej czesci preparuje sie baranina z warzywami a na parze kuskus

Re: Jagniecina z warzywami i kuskusem

Zuzo120, baraniny bym nie polecala, bo dlugo sie gotuje i wg mnie za tlusta jest do tego dania, choc jak ktos lubi czemu nie. Jagniecina jest delikatnym mlodym miesem i ma calkiem inny smak, jest chuda i ma jasny kolor. Smialo mozesz zrobic z kurczakiem pokrojonym na czesci lub z samymi udami

Re: Z CZYM KASZA KUS-KUS ?????

kurczakiem w potrawce z duza iloscia pieczarek. Nigdy w zasadzie sie probowalam z rodzynkami, migdalami i tlustymi kawalkami pieczonej na roznie baraniny a tak podany podobno smakuje WSPANIALE ! Rozumiem, ze kuskus jest to ciasto przeciskanea pozniej w pewnym sensie "gotowane " na parze. Moge sie

Kuskus z warzywami i mergezami z rusztu

baraniny też by się przydał, żeby kuskus był autentyczny, ale zapewniam, że na kurczaku możecie polegać przyprawy: łyżeczka ziarenek kolendry, pół łyżeczki papryki, łyżeczka przyprawy 5 smaków, sól i pieprz 3-4 ząbki czosnku neutralny olej do smażenia Zaczynamy od przyrumienienia kawałkow mięsa na

Re: kuskus i lepsze zdjecie gotowej potrawy

Kefte z grilla bym pewnie podala, znaczy sie paluszki z miesa mielonego (wolowego z np odrobina baraniny) doprawiona wielka iloscia natki, czosnku, kolendry, a takze papryka i papryka ostra. No i salatke z cieciorki. -- Jest teoria, ktora mowi, ze w pewnym momencie idee wynalazkow kraza w

Re: cieciorka(vel ciecierzyca) - co z niej?

różnorakie sałatki - (to lepiej na lato, bo jednak pomidory by sie przydały), ale na ciepło, ciecierzyca, pomidory z puszki, cebula, czosnek, zioła, kuskus (jesli masz potrzebe, troszke miesa np. baraniny)

Re: kuskus z mięsem i warzywami

bedzie to nie dramat :-D , dopraw do smaku ( ta potrawa jest ostra!) podawaj z kasza kuskus...smacznego Pozd.

Re: Niesamowity Australijec;-)

Wlasnie karelio z tego sie robi kuskus,mozesz dodac jarzyny ,troche baraniny. Najtrudniej go pojmac.Dla tego tez wychodowano odmiane wegetalna kuskusa. popularne w maroco itd.No i ochroncy animali nie maja do czego soe czepiac. Uklony.

Re: Czy lubicie baranine?

Wlasnie przegladalam ksiazke kucharska i znalazlam niespotykane przepisy na baranine,np.gulaszz czerwonym winem i ziolami, baranina po irlandzku, kotlety z rozmarynem i cytryna, lamb chops w parmezanie, nadziewana baranina po marokansku,baranina z kuskusem, duszona w czosnku i oleju sezamowym

Re: Brak koncepcji

No wlasnie podobnie myslalam. Kuskus mam cieciorke tez ale sucha, wiec zaraz namaczam. No wlasnie z baranina bardzo lubie, a maz jeszcze bardziej;-) Dzieki.

Re: KUCHNIA ARABSKA

z tunezysjkich dań polecam ostrą zupę szorbę kuskus z baraniną i warzywami na ostro -- Zapraszam na forum o krajach arabskich: forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=10662

Re: kuchnia arabska na przyjęcie???

Zakazana jest wieprzowina pod kazda postacia. Proponuje salatke z kuskusem: Przygotowujesz kuskus w/g instrukcji na opakowaniu, dodajesz luzke octu balsamicznego lub soku z cytryny, gotowany groszek, gotowana kukurydza rodzynki wymieszac i schlodzic mozesz zabarwic szafranem dobrze

Re: samo zdrowie, zbieraj jak spadna!

dostaje co jakis czas slony przecier od kolezanki z Iranu do dosmaczania potraw typu kuskus, gulasze z wolowiny lub baraniny bardzo mi smakuje, ake przepisu nie mam -- co bylo to bylo co moze byc jest a bedzie to co bedzie

Re: Brak koncepcji

kuskus :) dokup jeszcze mala puszke cieciorki, przyda sie do dania. wlasciwie, to moze byc wtedy i wegetarianski, ale cieciorka i baranina swietnie sie z reszta warzyw skomponuja. chyba nawet sama w przyszlym tygodniu zrobie, bo strasznie dawno nie jadlam

Re: jeszcze nie opanowałam robienia zdjęć z blisk

Niestety to nie jest "couscous" (kuskus) ale jak sama napisalas "taboulé" Fakt, jest pyszne. Jada sie na zimno w formie salatki lub z smazonymi cienkimi kielbaskmi z baraniny o nazwie "mergez" Potrawa pochodzi z Polnocnej Afryki:)) (nie pmietam czy z Algierii czy Maroko) Smacznego

Re: ciecierzyca...cz. 1 - kuskus

Kuskus to popularna potrawa z kuchni arabskiej, przyrzadzana z kaszy pszennej " keskes" , z roznych mies i jarzyn. Robi sie ja w garnku, zw. z fr. couscousier. Sklada sie on z 2 czesci, tj. duzego garnka, w ktorym gotuje sie mieso i jarzyny, i koszyka z dziurkami, do gotowania kaszy na

Re: Podzielcie sie ze mna przepisami na baranine

Łopatkę baranią obieram z mięsa i mięso w niewielkich kawałeczkach zalewam czerwonym winem. Dodaję dużo czosnku, pieprzu i świeżej mięty. Zostawiam tak zaprawioną baraninę na co najmniej 1 dobę w lodówce. Przed usmażeniem osączam z zalewy i osuszam papierowymi ręcznikami. Smażę na oliwie na

dziś dzień marokański - tażin z kulkami kefty

oliwy migdały i pól pęczka kolendry i potrzymac na ogniu jeszcze minutkę. 3. Ugotowac rodzynki w bulionie, wyłączyc, dodac kuskus, poczekac az napęcznieje, podawac z tażinem. Smacznego!

Pracochłonny ale smakowity

miesa (baranina koniecznie z koscia) Dodac miesa, przygotowane warzywa (oprocz grochu)pietruszke i reszte przypraw. Gotowac 0k. 40min. mieszajac. Przygotowac kuskus na parze albo zalac wrzatkiem. Groch (namoczony)ugotowac w bulionie. Rodzynki przelozyc do miseczki, zalac 1 lyzka wazowa goracego

dziecko słoiczkowe a egzotyczne wakacje

dopiero 2 zęby co powoduje kłopoty z przełykaniem kawałków jedzenia. Wiem, że na miejscu słoiki dla dzieci to większa egzotyka niż dla nas wielbłądy i skorpiony. Mąż proponuje zabrać blender, ale już się widzę jak szukam gniazdka i miksuję dziecku kuskus z baraniną na przykład ;-) I co mam zrobić?

Re: Nowy smak

rodziców) przyrządziła tażin ze wszystkimi jarzynami dostępnymi na rynku, oczywiście na baraninie. Gotowało się to cały dzień, co chwilę wrzucała do gara jakieś warzywa, w całości, tyle że obrane (niczego nie siekała, to było takie gotowanie dla leniwych, których mężczyźni wracają z pola wieczorem), no i

Re: arabskie klimaty...

Dodać mogę : z bazarami arabskimi to tak jak porównać tunezyjski kus-kus do marokańskiego , czy algierskiego. Każdy jest inny. W Mraoku ugotowany kus-kus formuje się w wysoką kopułę, którą podaje się w srebrnym naczyniu. Podstawa kopuły kryje mile oczekiwaą niespodziankę - kawałki

Re: Dzisiaj bedzie....

Twój opis Jutku, błądzi jeszcze zapachami po zakamarkach mojego mózgu, mmm, to chyba było pyyyszne:))) Ja nawet lubię baraninę, byle tylko nie w sosie miętowym, natomiast wszystko, co stało obok kozy (a właściwie kozła) jest dla mnie traumą, bleeeee.... U nas, prosty boeuf strogonoff z

przylecieliśmy z Synaju

wypieków- pozwalałam mu na to szaleństwo. Skutek jest taki, że teraz ciągle jęczy: mama, ciacho! Jadł też baraninę i inne mięsiwa, ryż z migdałami, ryby, kuskus. Jestem w szoku, bo mały był do tej pory szalenie wybredny, a poza tym nie dawałam mu wszystkiego, wychodząc z założenia, że na różne próby

Re: Kulinarne gusta Polaków

Nie wiem skad masz taka opinie o lubiacych kus-kus. Zajrzyj do watku Dziolchy z Lasu, tam wkleilam dane statystyczne, ktore potwierdzaja, ze podstawa wyzywienia w Polsce jest wieprzowina. O ziemniakach jest tu. Takie sa fakty, nie ma co rozdzierac szat i wmawiac sobie, ze jestesmy smakoszami

Re: Niesamowity Australijec;-)

banana walil lapka Australijca po glowie i domagal sie jeszcze. Australijec az wyl z zachwytu, no malo sie nie poplakal, on taki pasjonat. A kaszka kuskus? Mam w szafce, czasami gotuje i lubie sobie pojesc z mlekiem.Baranina? No jakos nie zachwycam sie. Najlepsza baranine jadlam na Mjorce

Re: le president, hammamet, tunezja

chyba mozna szczególnie urokliwa jest palza z samego rana....miesko tez jest np był gulasz z sosem prawie codziennie jakies ryby.byla tez baranina ktorej zapachu i smaku nie znosze.ale kurczak i wieprzowina codziennie .ryz,kuskus ,tak perelkowa kasza,kluchy,czasmi puree,pieczone ziemniaki

Re: Borj Cedria ogólnie

toya666... nie chce byc upierdliwy, ale skoro juz tak czesto cos piszesz to moze i tym razem poradzisz..;) pisalas o jedzeniu: "Bawcie się dobrze, polecam do zjedzenia: - brik, - kuskus z baraniną lub mergez (mój ulubiony, to są takie malutkie kiełbaski z baraniny), - slata meshweya

tażin barani i kolacja marokańska

W związku z nabyciem w IKEA współczesnego naczynia do tażinu (foto 1) spotkanie towarzyskie z przyjaciółmi zostało uczczone kolacją marokańską. Głównym punktem programu był tażin z baraniny z suszonymi morelami, śliwkami kalifornijskimi, szalotkami i prażonymi migdałami. Do tego kuskus z

Re: jak gotować, gdy.... ( mięso)

wołowy. Jeżeli masz kawałek baraniny to ugotuj w pomidorach z warzywami i zjedz z kus-kusem. I proszę, nie wierz w te "nietłuste" schabowe. Mięso usmażone na patelni w panierce jest tłuste i może od niego boleć np. wątroba. Chociaż ja też nie potrafię sobie odmówić pysznego krwistego steku usmażonego

Re: Zaimportowane danie i polaczenia smakow

Harissa to jest tunezyjska pasta z chilli, czosnku i kilku przypraw, bardzo ostra i używana do doprawiania innych potraw. Niezastąpiona do wszelkiego rodzaju potraw warzywnych z papryką, pomidorami i cebulą oraz mięsem. Do tego podaje się zwykle kuskus, albo chleb. Czasem na taką potrawę mówi się

Re: Ciemności kryją ziemię

ciemny jak czekoladowy potwór sąsiad, pomoże ci przynieść zakupy albo zaprowadzi ci dziecko do szkoły. Uczynna imigrantka z Turcji zrobi ci baklavę, uśmiechnięty imigrant z Maroka poda baraninę z kuskusem, a kwiaciarka z Libanu wysadzi ci na wiosnę kwietnik pięknymi cyklamenami perskimi. Rano obudzi cię

Re: co tam dają jeść

na miescie to nalezy jest tam gdzie tunezyjczycy!- tam jest najsmaczniej A próbować mozna wiele: -odżdża - są to jajka w ostrym sosie pomidorowym z dodatkiem pasty harissa -kasza kuskus, którą przygotowuje się na parze je sie z gulaszem i sałatkami - zupa lablabi z ciecierzycy

Re: gilu33.. presentation, to stary esbecki prowo

no to marnie wylądował!, we Francji na zmywaku u Araba,gotuje baraninę i kuskus z karaluchami. A do rzeczy to koleś jest niereformowalny,z jakiegokolwiek zdarzenia niekorzystnego dla kaczek czy pisu wyciąga tylko to co da się obrócić na niekorzyść drugiej strony.Kiedy juz nie ma argumentów

Re: KUCHNIA ARABSKA

zjadalam z lakomstwa po trzy obiady dziennie. sproboj kuskus z kurczakiem albo baranina, salatki tunezyjskiej , jakiejkolweik szorby (zupy), ja na kiepska nie trafilam. no i pij oczywiscie mnooostwo herbaty, tylko uwazaj, zeby nie wyjechac na serce, bo jest mocna ;)))) a do jakiej miejscowosci

Re: Brak koncepcji

z baranina jako klasyczny marokanski kuskus. kabaczka, cukinie i nawet duze cebule mozesz nadziac mielonym miesem i zapiec. o brukselce i potrawach z niej jest piekny watek na gp. nazywa sie jakos smiesznie, "zwyrodniala kapusta", albo cos podobnego. a z nadmiaru marchwi mozesz wykonac moja

Re: Borj Cedria ogólnie

się dobrze, polecam do zjedzenia: - brik, - kuskus z baraniną lub mergez (mój ulubiony, to są takie malutkie kiełbaski z baraniny), - slata meshweya (czyt. meszłeja) - taka z gotowanych papryk, mniam!), - ichni kebab, nasi mogliby tam na kursy kebabowe jeździć, - rybkę w smażalni (idźcie tam

bylam w Istanbule

). Zestaw z baranina byl ok: duza porcja, miesko pikantne, do tego dwa sosy (bardzo dobre), surowka, kuskus. Nasz zestaw uwazam za nietrafiony, chociaz narzeczonemu smakowalo . Pokrojone mieso, polozone na chlebie i zalane czystym sosem pomidorowym z puszki. Do tego troche kwasnego jogurtu z moczacymi

Re: Fan Club Nu, Dany33

15 salatek roznych na malych > talerzykach, do tego ciepla, swieza pita. a potem baraninka z rusztu, kuskus... > na ulicy kupujesz "sandwicze" arabskie: falafel w picie, szalarma (l z kreska) > w picie, razem z humusem, thina, salata zielona.... ja za falaflem nie > przepadam

Re: wielkie żarcie jest

białego świtu. Nudne to jedzenie ich było, zupa siorba(chorba, szorba - stąd siorbać, przyszło do nas od pohańców), bo podają gorącą jak diabli. To taki wywar na baraninie, z warzywami, papryką, pomidorami i ciecierzycą - nawet smaczne, ale tłuste, potem kuskus z baranem albo kurczakiem

Re: Potrzebny rzepis na dobry rosół...

pieprzem białym i czarnym (o) ewentualnie dosolić (sn). Można podawać z makaronem, lanymi kluseczkami, ziemniakami, kaszą kuskus, kaszą kukurydzianą. Mięso z rosołu można użyć do farszu do naleśników. Jeżeli chcemy by rosół był silnie rozgrzewający gotujemy go na samej wołowinie, cielęcinie lub

Re: Tuvanna Apart (***) - Alanya

piaskowej, ale jak nie było się z samego rana to brakowało i już nie dokładali. Poza tym mielona baranina(coś na wzór mortadeli),czasem baranie kiełbaski a'la parówki,dżemy, miód, mleko i nie zawsze płatki Obiad:zupy rewelacja,czasem w postaci kremów - dla dzieci ważne bo bez farflocli, baranina z

Marokańska harira dla wegetarian

ciecierzycy można dodać dowolne rodzaje fasoli, czyli pole do eksperymentów jest ogromne. Mięso, którego najczęściej używa się gotując harirę to baranina, ale zastępuje ją też wołowina lub drób. Ja ze względu na gości - wegetarian - jako źródło proteiny (oprócz soczeicy i fasoli) wybrałam quorn* w

Re: kuchnia turecka

kostke.Czosnek obrac i posiekac.Warzywa wrzucic na patelnie.Chwile dusic na łyzce oleju,nastepnie dodac do miesa i gotowac razem jeszcze 20 min. Przed podaniem doprawic sola i pieprzem. KUSKIS Z CIECIORKA KURCZAKIEM I BARANINA 25 dkg cieciorki(z puszki) 40 dkg baraniny 40 dkg filetow z

Re: MAMO CUDOWNEGO MISIA ponownie proszę o radę

którym głównym mięsem był indyk i nie chuda, a wręcz wychudzona baranina, jadana 1-2 razy na tydzień, nabiału praktycznie nie jadano, jadano za to sporo oliwy z oliwek, na której smażono część potraw, szczególnie mięso i warzywa, oraz ciasteczek, do których produkcji używano miękkiej margaryny. Podstawą

Kilka przepisow na pyszne jedzonko dla maluchow

KUS Z CUKINIA I KUKURYDZA od 9 miesiaca 20 g masla 1 maly (50g)obrany ze skorki pomidor,drobno posiekany 90 g cukinii startej na tarce 60 g kus kus 2 lyzki kukurydzy szklanka rosolu Udusic pomidor i cukinie na masle,kuskus zalac rosolem.Polaczyc z warzywami i kukurydza. RISOTTO Z DYNI od 10

Libia..

przyjaciolek? -jak nauczono mnie jak byc idealna arabska kobieta-nauczono mnie tanca brzucha, jak robic kuskus z baranina,jak sie depilowac? -o calkowicie zachowanych miastach starozytnych -Cyrenie,Apolonii,Leptis Magnie,Sabratcie,ze po nich ,gdy zwiedzalam Rzym czy Grecje to mialam wrazenie,ze widze

Re: olej z czarnuszki na AZS ?

dla mleka: oprócz wszystkiego, co od krowy łącznie z wołowiną, cielęciną i skórami, to królik(mięso, skóry, filc), baranina, mleko i sery kozie i owcze. Dla soi: wszystkie motylkowe: fasole, groch, bób, soczewica, cieciorka, karob, fistaszki. Dla jajek kurzych: wszystkie inne jajka, albumina, drób

Re: Sunrise Island View Resort - Sharm

restauracjach, nam najbardziej przypadła do gustu restauracja włoska, pyszne owoce morza, pizzy nie polecam. Kolacja w restauracji głównej jest ogromna: zupy, sałatki, zawsze kurczak, indyk, wołowina, baranina, grill na zewnątrz, zapiekanki, ryby, makarony, różnego rodzaju ryż, kuskus, falafel, mnóstwo

Re: Żarcie jako ideologia, czyli modlitwa do ....

Ja jestem bardzo miesozerna, ale z czasem zmienil mi sie punkt ciezkosci z wieprzwiny/wolowiny na kurczaka i z kielbas na „mniej przerobione“ czyli np. szynki. Nie lubie zbytnio baraniny i nie lubie bardzo krolikow. Kiedys bardzo nie lubilam ryb, a teraz zaczynam lubic coraz bardziej

Re: 11 września --> Hotel Sindbad Center [Sou

picia kawa, herbata zielona i czarna, dwa rodzaje napojow sokopodobnych :). Natomiast kolacje bardzo urozmaicone, duzy wybor mies (kurczak, indyk, baranina, wolowina pod roznymi postaciami, dobrze przyprawione), ziemniaki, makarony, ryz, kuskus, warzywa gotowane, salatki, czesto ryba, dodatki

Re: POZNAJMY SIĘ - co Wy na to?

kuchni, z przypraw szczegolnie koperek i majeranek, duzo czosnku,do mies koniecznie chrzan domowego wyrobu lub cwikla, z macznych wiekszosc od pieczywa po kuskus, slodycze uwielbiam, miod tez, ulubione lody: rumowo-rodzynkowe HaagenDazs, ulubiony cytat: ...przede mna wielka scena, nade mna

Re: Hotel Iberostar Founty Beach -proszę o opinie

, nawet po japońsku z wasabi. Koniecznie warto skosztować ich kuskus z tajinem z warzyw - rewelacja!. No i desery m.in fontanny czekoladowe i szaszłyki z truskawek i innych owoców (wyjaśniam z góry, że jedzenie nie jest dla mnie najważniejsze i nie należę do puszystych oraz dziennie ostro trenuję żeby być

Re: hotel Kaiser

melon, croissant lub podobne ciastko, kawa, herbata, mleko, kakao, mozna jesc ile sie chce. Obiadokolacje zroznicowane. Tez mozna brac co sie chce i ile sie chce. Co drugi dzien ryba, tez tak co drugi dzien spaghetti, baranina, wolowina, indyk czy kurczak, kuskus, duzo warzyw, surowek

Re: a.zaborowska1

/surowych/salatki Dozwolone jest uzupelnienie posilku produktami z gr. neutralnej – 30-50g Maslo, margaryna,olej, czy smietana sa dozwolone BIALKA : Mieso i wedliny Ugotowane mieso –cielecina,wolowina,jagniecina/baranina,konina,kroliki,dziczyzna, wieprzowina tatar, poledwica wolowa surowa

Re: Caribbean World Gammarth prośba

. Skąd Pani leciała, czy wylot był o planowanym czasie i czy były jakieś międzylądowania lub inne niespodzianki ;) odp: Niespodzianką był catering na pokładzie, spodziewałam się raczej płatnych kanapek. Wszystko o czasie, wylot z Pyrzowic, lądowanie w Monastirze (tak, bowiem nie było już miejsc

Club Santana w Mahmutlar

, z grilla, zapiekany, a do tego np. cięlęcina lub baranina z warzywami, parówki, pyszne ryby - z grilla, w sosie śmietanowym, w panierce (bardzo mi smakowały) i mielone mięso zapiekane w papryce lub w pomidorach. Szkoda, że tylko raz w tygodniu w niedzielę dawali prawdziwy turecki cięty kebab