bezglutenowa wigilia

Eliza Tworek

Kutia - przepis. Bez pszenicy też da się ją przygotować!

Kutia - przepis. Bez pszenicy też da się ją przygotować!

Kutia - przepis bożonarodzeniowy nie jest trudny. Kutia to danie, które wywodzi się z dawnej kuchni kresowej i wciąż jest obecne na wielu stołach w czasie wieczerzy wigilijnej. Jak przygotować tradycyjną kutię?

Kluski z makiem może i są proste, ale mogą zachwycić gości nietuzinkowym smakiem

Kluski z makiem to jedno z podstawowych dań wigilijnych. W artykule podpowiemy Wam, jak zrobić kluski z makiem w różny sposób. Pamiętajcie, że kluski z makiem najlepiej smakują na ciepło.

Kluski z makiem - przepis na tradycyjne kluski w różnych odsłonach

Kluski z makiem to w wielu regionach Polski jedna z tradycyjnych potraw, która koniecznie musi znaleźć się na wigilijnym stole. Jest to słodkie danie, z dużą ilością miodu i bakalii. Z pozoru łatwe, ale jednak czasochłonne w przygotowaniu danie jeśli chcemy zrobić je od podstaw. Jak zrobić tradycyjne kluski z makiem?

  • Smaczne i zdrowe święta bez glutenu? Podpowiadamy, jak się do nich przygotować
  • Makowiec zawijany, czyli jeden z największych świątecznych przysmaków [PRZEPISY]
  • Co musi pojawić się na świątecznych stołach gwiazd kulinariów? Oczywiście barszcz i bigos, ale też... ostrygi i foie gras
  • Świąteczne pierogi - niekoniecznie tradycyjne

    Świąteczne pierogi - niekoniecznie tradycyjne

    koniec coś dla tych, którzy na Wigilii będą gościć wegan lub alergików. W tych pierogach nie ma ani produktów pochodzenia zwierzęcego, a mąka jest bezglutenowa (szukaj na opakowaniu symbolu przekreślonego kłosa). Składniki: Ciasto: 2 szklanki mąki z cieciorki szklanka mąki bezglutenowej 2 łyżki

  • Jak zrobić rybę w occie? Zanim zanurzysz ją w zalewie, musisz pamiętać o tej rzeczy, by była smaczna
  • Wielu z nas czeka cały rok na Wigilię, aby zjeść wyborne pyszności. Jedną z nich jest karp po żydowsku
  • Ciasto na pierogi: przepis. Jak lepić pierogi?

    Ci potrzebne do ciasta na pierogi ?  Pierogi : składniki na ciasto: Jedno jajko 20 gram masła 300 gram mąki pszennej może być także bezglutenowa  125 mililitrów wrzątku  Ciasto na pierogi przygotowanie: Mąkę przesyp do miski, dodaj odrobinę soli.  Wrzącą wodę przelej do

  • Wigilia bez glutenu

    Wigilia bez glutenu

    szklanki mąki z cieciorki szklanka mąki bezglutenowej 2 łyżki roślinnej margaryny (np. Alsan) sól do smaku Przygotuj farsz: Na rozgrzanej oliwie smażymy przyprawy, posiekane cebule, czosnek i grzyby. Dodajemy kapustę drobno pokrojoną i wywar. Mieszamy i dusimy, aż do odparowania płynu. Połowę kapusty

  • Sałatka z fasoli a la tuńczyk

    Sałatka z fasoli a la tuńczyk

    . Najlepiej smakuje lekko schłodzona. Rada: Sałatkę można robić ze świeżej, ugotowanej fasolki - lecz wtedy należy ja delikatnie zmiksować. Joanna Szachowska-Tarkowska, entuzjastka kuchni roślinnej i bezglutenowej, właścicielka restauracji Veg Deli

  • Pasztet z buraków z sosem chrzanowym

    Pasztet z buraków z sosem chrzanowym

    . Orzechy blendujemy z pozostałymi składnikami. Doprawiamy do smaku. Pasztet podajemy z sosem chrzanowym. Joanna Szachowska-Tarkowska, entuzjastka kuchni roślinnej i bezglutenowej, właścicielka restauracji Veg Deli. źródło: Okazje.info

Bezglutenowa wigilia- HELP ME PLEASE!!!!!!!!!!!

CZy ktos moglby podac mi jakie srodki ostroznosci zastosowac przy przygotowywaniu tradycyjnych potraw wigilijnych, ewentualnie jakie potrawy wylaczyc. Z gory dziexxx.

Re: Bezglutenowa wigilia- HELP ME PLEASE!!!!!!!!!

Dzien dobry! Proponuje "wejdz" sobie na: www.schaer.com, wybierz jezyk, ktory Ci odpowiada i korzystaj z informacji. Schaer "zywi" od lat mojego "bezglutenowego" meza i ma oferty wlasciwie na wszelkie okolicznosci. Smacznego.

Re: Bezglutenowa wigilia- HELP ME PLEASE!!!!!!!!!

Tam się wszystkiego dowiesz: users.nethit.pl/forum/forum/celiakia/ Pozdrawiam, andrzej

Re: Bezglutenowa wigilia- HELP ME PLEASE!!!!!!!!!

"podejrzane" beda wszystkie potrawy ,ktore robisz z dodatkiem maki ciasta, pierogi, uszka do bezpiecznych zaliczylabym barszcz (moze byc np z fasola) ryby kapuste kompot nie znam Twojegu menu swiatecznego

wigilia bedzie ciekawa w tym roku:/

bo: ja bede dzien po operacji dentystycznej, spuchnieta i obolala. przy tym jestem bezglutenowa. moj maz nie moze jesc nic z grzybami z kolei a zatem odpadaja: pierogi, uszka, makarony itp, wszelkie potrawy z makiem, oraz wszystko co wymaga przezuwania, zupa grzybowa normalnie bomba :D

Re: Wigilia, Boże Narodzenie, Mikołaj- zagadki in

PASZTECIKI BEZGLUTENOWE 1 szklanka mąki ryżowej 1 szklanka mąki ziemniaczanej 1 łyżka mąki kukurydzianej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia bezglutenowego Pół kostki masła Pół szklanki gęstej śmietany 1 żółtko Pół kilograma pieczarek 2 cebule 1 łyżka oliwy

Re: wigilia dla alergika

To zalezy co dany alergik moze jesc. Najtrudniej pewnie jest przy diecie bezglutenowej. Jesli moze gluten to moge podrzucic pare podpowiedzi. -- https://lpmf.lilypie.com/QhY3p1.png

Re: weganska wigilia?

oj poszukaj, są takie wegańskie bezglutenowe rosołki w kostkach, bez drożdży. Jak musisz mieć coś zamiast umami :) Kapustę normalnie zasmaż/ uduś z kminkiem, pieprzem, liściem laurowym, cebulą i marchwią. Możesz doprawić mało wigilijnie przecierem pomidorowym, jak dodasz do tego soczewicę, to już

Re: Moja pierwsza samodzielna Wigilia

:) to fajne uczucie, "robic pierwsza samodzielna impreze" Tobie powodzenia zyczyc nie trzeba wlasnie robie kolejne podejscie do bezglutenowego piernika, by sie nie zamienil w danie jedzone lyzeczka -- co bylo to bylo co moze byc jest a bedzie to co bedzie

Re: wigilia dla alergika

z codziennego jadłospisu wybieram na kolacje wigilijną to co dzieci lubią najbardziej - pytam wcześniej co by chcieli - do tego ciasto bezglutenowe, muffinki z amarantusa, wychodzę z założenia, że ten dzień ma być dla alergika szczególny ze względu na to, że ma być smakowity, radosny, spędzony w

Re: Wigilia

)Smażę poprostu naleśniki (mąka kukrydziana + MIX bezglutenowy i kroję na paseczki.A ostatnio zawinęłam farsz warzywny i taki krokiet podsmażyłam jeszcze aby się lepiej trzymł i wylądował w talerzu barszczu.PYCHA. Poza tym ziemniaki , warzywka (które możemy) gotowane . Ostatnio też o tym myślę i tak

Re: Oszczędnie na diecie bezglutenowej i bezlakto

. Przyznam tylko, że pierogów zrobić nie potrafię, a nie przemawia do mnie pomysł z dodawaniem ziemniaków do ciasta. Na wigilię mąż się męczył z moim ciastem, ale efekt kiepski, bo ciasto było grube i kiepsko się kleiło. W przyszłym roku zrobię sobie krokiety. Bardzo pomocna w kuchni okazała się specjalna

Re: Co gotujecie na święta, a co kupujecie? ;)

ROBIE (na Wigilie i Swieta) - grzybowa z bezglutenowymi lazankami - chyba rybe (jeszcze nie wiem jaka - moze po grecku, a moze pstraga w ogorkach kiszonych, a moze w porach i smietanie) - salatke jarzynowa - pieczona ges - moze bigos - udziec jagniecy (niby maz to robi - u nich tradycja) ale

Re: Przepis na chlebek bezglutenowy pilnie poszuk

Mam tylko takie coś, gdzie należy zamienić mąkę pszenną taką specjalną bezglutenową mieszanką(mąka kukurydziana w całości się nie nadaje bo gorzka i się kruszy okropnie) Dostać ją można pewnie w sklepach ze zdrową żywnością, może i chlebek tam znajdziesz? Widziałam taką mąkę firmy CELIKA, ale

acha, znaczy dokonali przywłaszczenia kulturowego

...słowa "bóg" od wszystkich, którzy swoich bogów nazywali bogami i nadali je ukradzionemu JHWH, który nigdy nie był bogiem Izraela, tylko Czterema Literami. Chyba upijasz się w wigilię, snajper, ekologiczną nalewką na szaleju i bimbrze z bezglutenowego zacieru pisząc manifesty na rzecz

Re: Wigilia z alergia-przepisy

poswiecil oplatek chlopcow, chlopaki byli wzruszeni i przejeci i nie mogli sie doczekac Wigilii scene lamania sie z Nimi tym bezglutenowym oplatkiem pamietam do dzis ;))) Oplatek 4 plaskie lyzeczki maki z czerwona kartka, 6 lyzeczek wody, pol lyzeczki oleju, olej do smarowania tortownicy Dno

Re: Tu grudzień

karpia w galarecie na Wigilię robię ja. Ponadto muszę sobie zapewnić menu gdyż jestem na diecie bezglutenowej. Radości z oczekiwania na te magiczne Święta.

Re: watek na dobranoc czesc II

A ja kupilam dzis w nowo odkrytym bo nowo otwartym orientalnym sklepie chalwe pistacjowa, lukum rozane i zielony anyzek do piernikow, ktore jutro dostapia zaszczytu upieczenia. Przysieglam sobie nie tknac moich tureckich slodkosci conajmniej do Wigilii.Zapycham zadze plackami z dmuchanego ryzu

Re: Czy spędzanie z dzieckiem świąt jest konieczn

Wigilie bez dzieci nie wyobrażam :) Sami sie cieszymy jak dzieci na prezenty :) A co do wielkanocy to nie wiem. Gdyby ktoś chciał zabrać je na tydzień to pewnie bym sie zgodziła :) W tym roku wyszło tak że nie robię nic na wielkanoc idziemy do babci młodych, ja tylko pieczę ciasto bezmleczno-bezglutenowe

Re: "Plac Zabaw" - byliście?

wypowiadać tylko o wrednych teściowych, szwagierkach i przepisach na wigilię bezglutenową.

Re: A wegańskie wesele?

> wigilia jest wegetarianska + ryby a nie weganska No przecież tak napisałam. Przy czym w większość domów jednak nie pcha się tej ryby do każdej potrawy, więc są też potrawy wegańskie. > Ja mam niestety problem z potrawami weganskimi, moze dlatego, ze sie nie > zaglebilam w przepisy

Re: Jakie menu świąteczne dla dzieci na diecie?

Moj uwielbia pierogi i wszelkie pierogopochodne, a takze kapusty, bigosy i ryby, wiec w Wigilie mial co jesc :). Olal tylko barszcz, reszte sprobowal, nawet sledzia w oleju bo tez lubi :). Uszka i pierogi byly bezglutenowe. A w swieta to juz normalnie. Zeby byly jakies lakocie, rowniez upieklam

Re: Jakie bedzie Wasze menu na Swieta???

to i ja się pochwalę - u nas baardzo tradycyjnie, tak lubimy : wigilia -barszcz z uszkami (mój) -zupa grzybowa - maczanka- z blinami (męża) -ryba smażona - karp -ryba faszerowana - łosoś - w galarecie -ryba w galarecie - karp -pierogi z kapustą słodką i borowikami -pierogi ruskie

Re: Mamom alergików życzę ......

I nawzajem Chalsia :-) ja dzis kupiłam ciasto w proszku dla alergików, to znaczy mieszanke mąk bezglutenowych. Mozna do tego dodac wodę, mleko (czytaj nutramigen) , moze żółtko i cos upiec. Musze wypróbować, bo mały będzie miał w styczniu 2-gie urodziny... U nas po staremu. Dopytałam

Re: queen bee - bywa u nas?

A Ty wiesz, że chyba masz rację?:D U nich: "Stepford wives", w pełnym makijażu i szpilkach odprowadzają dzieci do szkoły, pieką bezglutenowe ciasteczka i robią organiczne lunche, broń Boże nie przepuszczając żadnego treningu czy meczu swoich pociech (najwyraźniej u nich to największa trauma jaka

Wegetarianizm w Jeżycjadzie

pod nieobecność Gaby i mrze nad więdnącą sałatą, którą chyba trzyma dla towarzystwa w niedoli. Jest też pozytyw: Wigilia u Oracabessów (barszczyk i wegetariański bigos). Temat jest w moim odczuciu przedstawiany raczej życzliwie - wegetarianie w Jeżycjadzie to porządni ludzie, a nie troglodyci z

Re: Wychowanie do zrozumienia bliźniego

magdalaena1977 napisała: > I zawsze prezentuję ten pogląd na forum celiaków - IMHO jeśli ktoś jest na > diecie bezglutenowej i rodzina goszcząca go na wigilii nie przygotowała dla > niego żadnego ciasta, pierogów czy ryby, to jego problemem nie jest stan zdrowi > a

Re: alkohol i kp

> na wigilie zjadłam nawet rybe po grecku, pierozki z kapustai grzybkami, troche > makowca drozdzowego bez mleka, filiżankę mocniejszej herbaty i wogóle wszystkie > go po trochu... i ani sladu kolki :) > a ja się czuję dobrze odżywiona :) i świątecznie spełniona ;) I to jest

Re: Wychowanie do zrozumienia bliźniego

Zgadzam się w 100 %. I zawsze prezentuję ten pogląd na forum celiaków - IMHO jeśli ktoś jest na diecie bezglutenowej i rodzina goszcząca go na wigilii nie przygotowała dla niego żadnego ciasta, pierogów czy ryby, to jego problemem nie jest stan zdrowia tylko rodzina, a konkretnie brak miłości, empatii

Hostie tylko dla zdrowych

dzieci czują się napiętnowane, kiedy nie mogą przyjąć hostii, podobnie jak ich rówieśnicy. Obawy rodziców – Już boję się, co czeka mojego syna. Za półtora roku ma przystąpić do pierwszej komunii świętej. Czy inne dzieci nie będą go wytykać palcami? Dotąd czuł się nieswojo nawet w Wigilię

Re: błagam o pomoc dieta dla dziecka 11 m-cy z al

DROBNIUTKA ALE ROZWIJA SIE PRAWIDLOWO ZRESZTA Z SINLACU MOZNA WYCZAROWAC TAKIE CUDA JESLI CHCESZ MOGE PRZESLAC CI PRZEPISY NA NALESNIKI BEZMLECZNE BEZGLUTENOWE I BEZJAJECZNE ALE TO BRZMI HA HA I INNE POTRAWY PRZYSTOSOWANE DO DIETY MALUCHA CIEZKO JEST DOWIEDZIEC SIE O ALERGI TAK POZNO BO DZIDZIA

Re: Z kim zostawiacie dzieci?- KLEIKI

> Nie uwazacie ,ze wybor kaszek dla dzieci jest tu bardzo niewielki?W Polsce kazda firma robi po kilka a nawet kilkanascie wersji smakowych a tu tylko wanilia,fruto,biskotokrema.A produktu bezglutenowego to ze swieca szukac.My najczesciej chyba kupujemy Jotisa-dzieci lubia i jest dosc

Re: Mega alergie i AZS po 2 roku życia

i od kiedy jje ten chlebek jest o niebo lepiej. W ogole żytnie produkty z diety antygrzybicznej zmienilam w wiekszosci na chleb z amarantusa jedynie na zakwasie żytnim, ziemniaki, kaszę i jest lepiej. Na wigilię kupiłam ciasteczka bezglutenowe, bezmleczne i bez jajkowe i wyglądała po nich

Re: to teraz mam problem : Swieta....

przekonana, że grzybica nie wróci z szybkością wodospadu, jeżeli w wigilię zjesz talerz barszczu, pierogi i rybę smażoną na wszystkim, tylko zapewne nie na oliwie! To nie jest tak, że białej mąki, kiszonej kapusty, polepszczy smakowych,margaryn,octu, żywności przetworzonej, itd., itp. musimy unikać jak

co dawać jeść? - uwaga długie

pisałam już gdzieś, że dzień przed wigilią odebrałam panel pokarmowy Antka (8,5 m), który mnie dobił i uświadomił dlaczego od dwóch miesięcy mały miał taką skórę i zaczęły się śluzowate kupy (miałyście racje - mleko sojowe z czasem go uczuliło). Soja wyszła mu w 3 klasie, więc tragedia - dodam

Wątpliwości czy to autyzm,czy jednak nie.

trawieniem zaczął narastać,niestrawione stolce ,biegunki .Więc kursowaliśmy po gastrologach,odział za odziałem,w końcu kazano wprowadzić dietę bezmleczną i bezglutenową ale praktycznie diagnozy nie wystawiono, bo wyniki badan na wszystkie podejrzane choroby wypadły prawidłowo.Jedynie przypuszczenia

Re: dzieciaki marcowe 2003

zupki na miesie z warzywami a poza tym podjada z nami rowniez inne smakolyki. Juz wlasnie zastanawialam sie co bedzie z wigilia ale jak przeczytalam ze lekarka od Martusi powiedziala ze mozna jej dac kawalek ryby to sie ucieszylam ze bede mogla mojej Livii dac cos naprawde wigilijnego do

Re: pani Moniko prosze o pomoc!!!!!!!!

wyraźny smak). Wczoraj po raz pierwszy Zuzia dostała rybkę w ramach przygotowań do Wigilii. No i oczywiście ja się pilnuję bardzo. Żadnego nabiału (zamiast mleka do kawy to ten napój ryżowy, zamiast twarożku to tofu - też ostrożnie bo to soja!) i produktów zawierających białko mleka krowiego (chociaż

Re: czy taki jadłospis jest odpowiedni dla 7mczni

dużo żeby po południu jeszcze zjadła owoce) c) robić kaszkę samemu z kasz w wersji soute czyli wszelkiego rodzaju gryczana, (na początku można zmiksować), jaglana, innych ja nie używam bo moje dziecko bezglutenowe, ale możesz też wszelkie owsianki itp - gotować na wodzie a potem po ugotowaniu dodać mm

Re: przepisy-jedzenie dla mamy alergika (mleko)

cukru, doda się porządną garść rodzynek, a jeszcze lepiej bakalii do keksu - (oczywiście sprawdzając pomału czy maluch nie uczulony) to drożdżówa pyszna - zapewniam Cię zdrowi jeszcze szybciej wsuwają niż alergicy Z tego przepisu robiłam też pierożki na wigilię z kapustą i pieczarkami pieczone w

Re: Borelioza, Bart, Myco+anaplasmy, Yersinia,suk

) na dzień dzisiejszy jedyna działająca dieta nie powodująca objawów w ukł trawiennym i minimalizująca objawy skórne to dieta rozdzielna bez węglowodanów prostych, bez glutenu, bez laktozy: warzywa plus bezglutenowe zboża o niskim ig, najczęściej quinoa, lub warzywa plus orzechy (chociaż tu niepewność