ja sie robi sushi

Sushi z paluszkami krabowymi

łososia. Dla wielbicieli kawioru możemy dodać łyżeczkę do środka ( ja dodaje). Zawijamy delikatnie listek nori, po czym delikatnie go zgniatamy żeby sie nie rozwalił przy krojeniu. Kroimy na 6 szt. na każdy kawałek nakładam łyżeczkę kawioru i cienki listek imbiru. Tak przygotowane sushi maczam w sosie

Sushi (Japonia)

glony nori, zakwaszony ryż shari Zrób sushi maki: na płatek nori wyłóż niewielką warstwę ryżu shari - od dolnego brzegu płatka nieco grubiej, u góry powinno pozostać wolne miejsce. W tym wolnym miejscu połóż odpowiedni dodatek i zdecydowanym ruchem (robi się to za pomocą specjalnej bambusowej

Sushi nigri

ostrożnie odwróć, tak aby ryba była u góry. Teraz uformuj rybę i ryż w podłużny wałeczek. Robi się to bardzo delikatnie kciukiem i palcem środkowym. Jedno sushi nigri powinno ważyć około 40-44 gramów. Rodzje sushi nigri (w zależności od dodatków): SAKE z łososiem, MAGURO z tuńczykiem, IKURA z kawiorem z

Ohh! Sushi & Grill

Przyjemna i klimatyczna japońska knajpa w której możemy zjeść pożywny lunch i zrelaksować sie po pracy mazowieckie Warszawa Wołoska 12 02-675

The Place Sushi

The Place Sushi mieście sie na Nowym Świecie. Jest to restauracja japońska. Dużym plusem lokalu jest jego lokalizacja. Łatwo tu trafić z każdego miejsca Stolicy. Jest to bardzo modny... mazowieckie Warszawa Nowy Świat 27 00-029

sushi

czy robicie sushi w domu? ja sie przymierzam - sprobowalam i bez zadnego snobizmu - naprawde smakuje i chyba zdrowe jest. ale chyba musze jakies nowe naczynia zakupic bo jakos tak na zwyklym talerzyku to klimatu nie ma... niby wydatek ale ceny sushi w knajapch tak szalone, ze szybko mi sie

Re: Sushi - robicie?

Ale ja cię doskonale rozumiem ze lubisz. Czemu nie. Wspomniałem tylko o slepej głupiej modzie która była. Bo teraz knajpy z sushi świecą pustkami. I dobrze im tak :) ;) Jak ktoś lubi to sam równiez robi a nie tylko lansuje sie w modnych miejscach. A co do surowej ryby to jadałem surowego tuńczyka

sushi

za chwilke zabieram sie do robienia sushi.Robie z 1avocado z wedzonym kanadyjskim salmonem ,jajkiem i 2krabami.avocado jajkiem 2 miarki ryzu, 2 i pol miarki wody, szczypta soli ryz pougotowaniu ma byc kleisty.Gotuje w specjalnym garku do gotowania ryzu(zajmuje 8 min) Rozgrzany garnek z

Re: Sushi mnie :)

Nigdy wiecej nie skusze sie na sushi robione w domu. Ja wiem, ze ematce wychodzi takie, ze palce lizac I "dzieciom smakuje" (bo dzieci to o dobrej kuchni, zwlaszcza japonskiej, wiedza najwiecej...), ale dobre sushi to jednak sztuka zrobic. Kiedys bylam na sushi party I znajomi robili. Byly ochy

Re: Sushi - robicie?

no ja mam bidet i wszystko jasne co prawda raptem miesiąc, ale juz czuje sie lepsza:D

Re: Sushi - robicie?

Bez fochów mi tu... Doskonale wiesz na czym polega różnica w lubieniu czegos a wlansowaniu sie. Jesli nie wiesz to i tak doopa z twojego lansu ;))

Re: Sushi - robicie?

Lubie,ale robic mi sie nie chce,wiec kupuje gotowe:)Jadam przynajmniej raz w tygodniu :) -- ------ Gdy czegoś bardzo pragniesz, cały Wszechświat sprzęga się by Ci to dać * Paulo Coelho *

Re: Sushi mnie :)

> Jest to ściema, uprawiana po to, żeby zniechęcić ludzi do samodzielnego robieni > a dość banalnego i prostego dania :P ok mozesz sobie jesc takie z biedronki i sie cieszyc ze ci smakuje mnie to naprawde malo obchodzi zreszta tutaj kroluje byle jakos i mierna wiedza o czymkolwiek

Re: Sushi - robicie?

Moje pierwsze podejscie to byla degustacja na jakims raucie.Zapomnialam o sojowym sosie i wasabi.Sam ryz, glon i ryba.Dyskretnie wyplulam, dziwujac sie, jak to moze komus smakowac.Az kiedys postanowilam spróbowac ponownie, tylko juz z dodatkami.Jadlam codziennie przez tydzien, tak mi smakowalo

Re: Sushi mnie :)

Ryz najlepiej okragly powinien byc. Z mala sie wygodniej zwija Skladniki Awokado serek philadelphia kawior ryby (surowe badz podpieczone) jajko (omlet) osmiornice latwo sie robi - podlug smaku... -- dlaczego troll który o kilku miesiecy wkleia zdjecia penisów nie został zablokowany? (By anna)

Re: Sushi mnie :)

jamesonwhiskey napisał: > ok mozesz sobie jesc takie z biedronki i sie cieszyc ze ci smakuje OK, jeszcze raz i powoli, bo widać masz problem ze zrozumieniem tekstu. Robię sushi sama w domu, ze składników kupionych w supermarkecie. Może restauratorzy sprowadzają ryż, ocet i wasabi

Re: robicie same sushi?

uwielbiam sushi, dosc pobieznie przejrzalam inne odpowiedzi i wydaje mi sie ze nikt nie pisal o makach z pomaranczowym kawiorem (jako dodatek) robimy tez z tunczykiem z puszki - mieszamy go z takim specjalny japonskim majonezem pomieszanym z kilkoma kropelkami super ostrego sosu chili

Re: robicie same sushi?

center i tam w środku sa schody na dół gdzie znajduja się właśnie produkty min do sushi. Imbir marynoiwany w takich dużych paczkach to poezja, ten kupowany w supermarketach w słoiczkach nie może sie w ogóle równać. Ja maków nie robię, tylko klasyczne. Zawsze z łososiem i halibutem. Inne ryby

Re: Sushi mnie :)

ale nikt nie namawia autorki żeby robiła sushi z parówki, ziemniaków puree i zielonej sałaty, a Ty opisując bigosy o tym mówisz - o zmianie kluczowych składników :) bigosy sie doprawia różnie, nie wszyscy dodają wina, nie wszyscy dodają śliwek, nie wszyscy dodają pomidorów - i nadal jest to bigos

Re: robicie same sushi?

Poszłam w sobotę na "Między slowami" gdzie rzecz sie dzieje w Japonii... Po kinie szybko do marketu po świeże rybki i w pośpiech robiłam sushi, niammm.... Co do mat - one są tanie, ale tylko pozornie, w środku są chyba tylko dwa arkusze, niestety choć na pierwszy rzut oka wyglądają podobnie

Re: robicie same sushi?

probowalam, ale maty to maty. Ja robie jeszcze z omletem, tunczykiem (swiezy jest w czwartki w Makro) i avocado. Slyszalam, ze dobre jest tez z wegorzem i odrobina majonezu (tzw. kalifornijskie, ale nie probowalam). Fakt, robi sie cieplo. Czas znow zrobic sushi, mniam.

Sushi

Su: ja poprosze z tunczykiem i z lososiem, bez krewetek (nie cierpie...) A wiecie, ze kiedys niedawno zrobilysmy z kolezanka SAME sushi? Ale bylo MNIAM... Calkiem sie to latwo robi!

gdzie zjesc najlepsze sushi w pruszkowie?

sushi4you wydaje mi sie ze troche nie wyglada mi jak na sushi bar te drewniane stolki ala ikea moze ktos jadl dobre sushi?

Re: robicie same sushi?

Cały czas sie przymierzam - brak czasu, mój 19 miesięczniak jest b. absorbujący, po pracy cały mój czas poświęcam jemu. Ponieważ z mężem ostatnio staliśmy się fanami sushi, a na knajpki nie mamy czasu i są b. drogie, więc domowe shushi wydaje się być b. atrakcyjną ofertą. zakupiłam juz

Re: Sushi

Sushi robić umiem, nawet mi to wychodzi, nie powiem. Ale powiedzcie mi z jaką rybą je robicie? Taką surową? Gdzie kupioną? Macie jakieś sprawdzone sklepy, bo ja ryby w realu kupuje, ale kurde bałabym sie toto do sushi włożyć. Dlatego sushi robiłam tylko raz (maki) z paluszkami surimi i ogórkiem

Re: robicie same sushi?

, które zalecają używanie tylko mrożonych ryb i innych do sushi ze względu na ew. pasożyty tychże, mrożenie takie wytępia. Ja, jak trafię na naprawdę swieże ryby, robię sobie zapasik w zamrażalniku, ważne tylko, aby to poporcjować. Pozdrawiam -- Mama Tygryska:) Nowe fotki szcześliwego człowieka

Re: robicie same sushi?

przepraszam, ale dopiero teraz tu zajrzalam.. tunczyk w wodzie (taki puszkowy, zwykly) sezam takie zwykle ziarenka, nie robimy z nim nic (jest suchy, ja tez czasami uzywam go do bananow w ciescie) po prostu posypujemy troszke nim tyz, i troszke na wierzch. no a z majonezem bedzie gorzej

Re: robicie same sushi?

Niestety, zajęcie dość pracochłonne, szczególnie, jeżeli chce się zrobić inne niż maki, tzn. jajko z ryzu i na tym ryba czy cośtam. Dlatego ja robie zazwyczaj takie maki jedno lub dwuskładnikowe (np. sam łosoś). Może spróbuj tak na początek coby się nie zniechęcić;) Warto ugotować sobie

kto lubi sushi?

wami podzielic.. powiedzcie mi, jesli wiecie co w tym sushi takiego wyjatkowego, ze az sie tyle tego otwiera?! swoja droga, mam gleboka watpliwosc co do smaku sushi, robionego w polsce, w dodatku z dala od wszelkich mozliwych zrodel swiezych ryb:D no ale moze to tylko ja:) -- no dobra

Re: sushi

madam my mamy wiele wspólnego :) ja też uwielbiam sushi i też zażerałam sie nim w japoni. Sama robić potrafie, ale wolę jak mi serwują :) -- https://supergify.pl/images/stories/oczka/krowy/ku__22_.gif

Re: sushi

Hej, ja od niedawna zakochałam sie w sushi:) Jak na razie sama robiłam tylko raz- sushi maki z awokado i paluszkami krabowymi i ogórkiem i wędzonym łosiosiem. Nie miałam wasabi i prawdziwej maty, ale wydaje mi się, że i tak wyszły niezle:) No i najważniejsze smakowały dobrze:)

Re: sushi

Jadacie, lubicie :) Ale nie robicie i robic nie zamierzacie. Oprocz tego, ze mi cholernie smakuje, ma w sobie na tyle duzo egzotyki jak dla mnie, ze akcja z robieniem sushi w mojej wlasnej kuchni jakos w moich oczach odarlaby je z tego czaru i sprowadzila do rangi bigosu. W dodatku to ja

Re: sushi

Wrażenia nienajgorsze, chociaż sam robię sushi to take koślawe mi nie wychodzi :) Ale rozumiem, że sie śpieszą dla klienteli. Obsługa miła, ceny takie sobie, ale same produkty do sushi moze poza ryżem, swoje kosztują. Fajnie że wogóle taka knajpka powstała.

Re: Jak to sie robi w Chicago

To ja się też podpiszę pod sushi! Miłość od pierwszego kęsa:) -- I ♥ NY STOP

Re: Sushi?

Z tego co wiem to surowego miesa i ryb nie mozna jesc ze wzgledu na toksoplazmoze. Ale na poczatku ciazy robi sie badania na toxo, mi wyszlo, ze nie jestem zagrozona i lekarz powiedzial mi, ze moge jesc i surowe mieso i sushi... Sushi to ze 3 razy zjadlam, ale miesa wole jednak nie...

Re: Sushi...

Kuba i Misiek K robili wczoraj swoje. Ja sie nawaliłem z innej okazji. A tankowałem tequile. Chyba za dużo do baku wlałem.

Re: Sushi

Dzieki za info. Definitywnie bede musiala sie wybrac do ktoregos z polecanych miejsc. Jednak chwile musze odczekac, bo na samo wspomnienie sushi w Rynku (tam, gdzie bylo Taco;)) robi mi sie niedobrze. Tak okropnego jeszcze nie jadlam:((( Omijajcie to miejsce z daleka! -- It takes more than

zwariuję...co robić?

kochane w tamtym miesiącu pozytywny test ciązowy..radośc i szykowanie niespodzianki dla Niego, na kilka godzin przed niespodzianką okres.rozpacz dla mnie. jajeczko sie nie zagnieżdziło. w tym jak zobaczycie wątek 14dc wyluzowalam, koniec temp i badan sluzu. trwałam dzielnie do teraz

Re: Sushi

spróbuj w "smaki swiata" (najlepiej od czwartku do niedzieli) , ja tylko tam jadam , jak ktoś sie naprawde zna to wie ze oni robią najlepsze.

Re: Czy naprawde robimy sie grubsi

Nie bylam jeszcze w Japonii, ale najlepsze sushi jadlam w Newport Beach w CA. Mala niepozorna knajpka, prawdziwi Japonczycy, sushi po prostu topilo mi sie w ustach. A z innych niepolskich potraw gustowalam to: Najlepsze slimaki w Paryzu. Najlepsze homary w Montrealu, chociaz tym z Maine tez

Re: Sushi

mialam tak jak Ty, przez wiele lat obchodzilam toto wielkim łukiem. A potem poszlismy w ramach eksperymentu i .wpadlam. Polecam robienie w domu, duzo teniej, a robi sie mega szybko, niewiarygodnie szybko. Ja robie 2 razy w tygodniu i nie moge sie nadziwic jak szybko i tanio(w porownaniu z knajpa

Re: Jak to sie robi w Chicago

To ja przeciwwagi napisze ze nacierpie sushi. Pierwszy raz tez jedlam w USA, nawet robilam kilka podejsc ale zawsze bueee. :)

Re: Sushi...

niej mleczka, nie robię z tego budyniu z wyselekcjonowanym kakao), je czasem frytki z McD, czasem pizze udryzie, żelki, zupe na kostce rosołowej robimy itp. Ciesze sie, że na nic nie ma ciśnienia. Nie robi mi afery o czekoladę czy jakieś reklamowane badziewie. Jak widziałam dziecko w McD stojące z

Re: Sushi-pomocy!!!!

W klasycznym, japonskim barze suhi, jest barek, gdzie sushi robi sie i serwuje na biezaco. Ja najbardziej lubie sushi z kawalkiem wegorza lub lososia z avocado. Mozna je polac sosem sojowym. Rozne rodzaje sushi "przegryza" sie specjalna przekaska,zeby zneutralizowac smak poprzedniego

Re: Sushi

Gość portalu: menta napisał(a): > A żeby nori były chrupkie i nie zrobiły się gumowate, należy zjeść sushi zaraz > po przyrządzeniu, większych tajemnic tam nie ma Alez ja jem i kroje zaraz po przyrzadzeniu:-) i mimo wszystko nori robi sie blyskawicznie miekkie. A w Chinach

Re: Jak robić Sushi - fajna stronka - polecam

fajny link ale czy ktos z was robil sushi w domu? ja wole kupowac gotowe. oprocz jednej starszej pani ktora robi sushi 2 razy w roku nie znam nikogo kto by sie w to bawil. -- ネコス

Re: sushi

ja tez robie,ale mam pytania do Was. 1.Przy robieniu maków ,musze urywać tak 1/3 glonów,bo inaczej nawet jak układam ryz tylko w 2/3 wychodza starsznie grube.Jak Wy robicie,żeby były zgrabne i wąskie jak w restauracji? 2.Przy doprawianiu ryzu zgodnie z przepisem dodaje sos sojowy do octu

Re: Sushi:)

polprodukty, zanim skonczylabym robienie roll :D (seasoned rice vinegar uzywam do salatek i sushi rice do wszystkiego) jak juz robia Ci sie skosne oczeta, to jeszcze strzel sobie taki wyczes jak ja i bedzie do pary ;) -- do konkursu, czy nie? NO I PO KONKURSIE!!! YIPPEE!!! :D

Re: sushi

- cisza i skupienie. > > Ale cholernie smakowało i też zamierzam się zabrać za robienie sushi. no popatrz, to gdybys poszla we wtorek to bysmy sie spotkaly :))) a moze jakis kurs w Poznaniu? -- Jedziemy Bóg wie dokąd i Bóg wie, co się z nami dzieje! (L

Re: sushi

A ja mam przeciw ciała, to mogę??? (z nadzieją w głosie...) A sushi można? A jak Cię i gdzie boli? anna.pamula napisała: > Sushiii miam mniam, zaraz zapytam szwagra czy by mi nie zrobil na > poniedzialek...robi najlepsze na swiecie. A tatarek..mniam mniam. Didi zapomnij

Re: Sushi Bar Siedlce - Yakuza Sushi Bar Lunch &

ja pierdziele co wy z tymi japonczykami tak sie uparliscie??? na wszystkie pizzerie tez marudzicie bo wam wloch nie robi pizzy? Moze w sklepach wszystko po 5zl powinni sprzedawac tylko chinczysy bo to oni produkowali te badziewie?? piszecie tak jakby kazdy z was jezdzil na weekend do Japonii na

Re: Sushi-pomocy!!!!

rlena napisała: > W klasycznym, japonskim barze suhi, jest barek, gdzie sushi robi > sie i serwuje na biezaco. Ja najbardziej lubie sushi z kawalkiem > wegorza lub lososia z avocado. Mozna je polac sosem sojowym. Rozne > rodzaje sushi "przegryza" sie specjalna przekaska

Re: Jak to sie robi w Chicago

pod sushi to ja siem podpisujem ,jak ktos bedzie robic jakis wspolny wypad to czekam na zaproszenie -- ...Don't look at me like I'm the monster...

Re: Jak robić Sushi - fajna stronka - polecam

> Ale "u was" sushi jest tanie jak barszcz a "u nas" ciagle kosztuje fortune... : noo, polemizowalbym... sushi nie jest az tak tanie (trzy razy dziennie nie mozna sobie pozwolic, najwyzej raz :). Dobre sushi kosztuje, a barachlo z "kombini" i supermarketow nie kwalifikuje sie pod sushi

Re: sushi

Sushiii miam mniam, zaraz zapytam szwagra czy by mi nie zrobil na poniedzialek...robi najlepsze na swiecie. A tatarek..mniam mniam. Didi zapomnij o tatarku w ciazy ;) toxo sie klania, zwlaszcza jesli nie masz przeciwcial. ja cierpie strasznie z tego powodu,gdyz u nas na stolowce w Agorze

Re: Sushi...

A mój lubi fryty z McDonalds (ja też, uważam, że to najlepsze fryty na świecie, sama robiłam różne i nijak sie mają do macdonaldowskich :)). Je 2-3 razy w roku. I ma radochę. -- https://www.suwaczki.com/ https://www.suwaczki.com/tickers/43kt3e5etw1f2005.png

są tu wielbicielki sushi?

? allegro.pl/ko-zestaw-sushi-super-cena-gratisy-i1573435558.html kilka razy już robiłam ale nigdy sama nie kupowałam i dokłądnie sie nie orientuje jakby to cenowo mnie wyszło. A mam takiego smaka... i tak sobie myślę ,że po świątecznych boczkach i majonezach to takie lekkie sushi będzie w sam raz :D /taki sobie powód wymysliłam ,a co!/ Ostatnio też

Sushi to cos co sie nie przejada

Gdzie Ty jadlas to sushi - bo faktycznie jesli kupilas sobie zestaw w hipermarkecie to mozna zwymiotowac :)- kiedys sprobowalam i wyrzucilam na szczescie jadlem juz wczesniej sushi wiec wiedzialam jak powinno smakowac Dla mnie to numer jeden czuje sie po tym lekka i mi sie nie nudzi a jem

Sushi-bary

jest w sushi ze niektorych wciaga? (poza aspektem dietetycznym, zeby sie najesc trzeba wydac fortune, wiec jedzac tylko sushi chudnie sie ;) ). Dla mnie nie jest to jakies specjalne danie, bez ktorego nie wyobrazam sobie zycia... jedyne sushi ktore w miare lubie to maguro, ale tylko dlatego ze nie

Re: Sushi

ryzu: Na 5 szklanek ryzu 7-8 lyzek ryzowego octu (15 ml na lyzke) 1 lyzke soli 4-5 lyzek cukru Ilosc cukru zmniejsz o polowe jesli robisz finger sushi (nie wiem jak to nazwac po polsku) To takie sushi bez wodorostu: ryz i surowa ryba po prostu. Ryz wtedy powinien byc mniej slodki. Ja

Re: Czas sushi

mowisz , ze tan przepis na suhi to niewypal i robi sie gniot muglbys mi podac przepis na prawdziwe suhi tak zeby nie wyszedl gniot ?

Re: uczta sushi

Dla mnie tez rybki sa najlepsze, sashimi i suhi mniam :o) Co do wlasnego wyrobu to ja probowalam, najlepiej wychodza mi maki, bo nigiri starsznie trudno zrobic. Po pierwsze ryz musi byc dobrze zrobiony plus rybka musi byc odpowiednio pokrojona. Mam ksiazke o robieniu sushi gdzie jest

Re: Sushi-pomocy!!!!

> W klasycznym, japonskim barze suhi, jest barek, gdzie sushi robi > sie i serwuje na biezaco. Ja najbardziej lubie sushi z kawalkiem > wegorza lub lososia z avocado. Mozna je polac sosem sojowym. Rozne > rodzaje sushi "przegryza" sie specjalna przekaska

Re: Sushi...

ancymon123 napisała: > A mój lubi fryty z McDonalds (ja też, uważam, że to najlepsze fryty na świecie, > sama robiłam różne i nijak sie mają do macdonaldowskich :)). jakbys zobaczyla ile tam jest srodkow konserwujacych i soli..to bys juz nie uwazal, ze to najlepsze frytki na

Re: Lubicie sushi?

Kocham, a najbardziej te ktore robi u mnie corka mojej przyaciolki. Za dwa grosze objadamy sie jak baki w piec wyjatkowo zertych osob! osob -- Bal!!! - przeraźliwie wrzasnął kot.

Re: Sushi...

Moj synek zalapal sie na sushi jak mial niecale 11 miesiecy. Dopadł maki bez ryby, tylko nori/ryz/ogorek/avocado.. smakowało :) Ostatnio jadł też pizze (niecałe 14 miesiące) - domową, robioną przeze mnie, wlasciwie samo ciasto wcinal, smakowało, inne składniki spadały ;-) Wychodzę z załozenia, że

Re: sushi

), ze zblanszowanymi krewetkami... :) no...Z moją siostra na chrzciny mojego syna robiłyśmy sushi na przystawke, bez surowej ryby, bo nie wiadomo było jak to przyjmą goście... a takie "neutralne" wciągali az miło. Przez 3 miesiące pobytu w japoni i zażeraniem sie głownie sushi i japonskimi

Re: sushi

peter2715626 napisał: > Jezeli ktos je sushi tylko po to, aby miec satysfakcje z opowiadania o tym i > poczucia sie lepszym od tych co nie jedza, to jest to snobizm oczywiscie. Ale > jezeli ktos po prostu lubi..... No comments..... > > Ale nie wiedzialem, ze to modne

Re: sushi bar

czytam z zaciekawieniem o tych wszystkich nowych sushi barach w w-wie i innych miastach ktore wyrastaja jak grzyby po deszczu i nasunelo mi sie pytanko. kto w nich pracuje?? czy to sa polacy czy japonczycy?? jezeli to sa polacy to skad oni znaja sztuke robienia sushi?? bo zeby dobrze takie

Re: o sushi...

powinno jesc sie palcami ale chyba malo kto to teraz robi. ja tez po wiekszej czesci widuje ludzi jedzacych paleczkami. -- ネコス

Re: Która (albo który) robi sama sushi?

ja , nauczyłam sie od siostry , ale nei oszukujmy sie jest to troche jak adidas z 4 paskami ;) , brak dobrych składnikow -- Potíž se ženami je, že se snadno nadchnou pro úplné NIC a pak se za něj provdají.

Re: Która (albo który) robi sama sushi?

potrzeby sushi ciezko jest. ale jak juz sie czlowiek rozpedzi do duza frajda :-) do tego mozna od razu machnac pare rolls, np. ze szparagami i awokado, mniam

Re: Lubicie sushi?

jak pierwszy raz wzielam do buzi to nie wiedzialm, gdzie pluc-wstretne... ale maz mnie przekonal bym jadla dalej. Bo niby jemu tez za pierwszym kesem nie podeszlo. I faktycznie sie rozsmakowalam, teraz uwielbiam, ale sama nie robie, robi maz lub chodzimy na suhsi do knajpy ze szwagrostwem. Oni tez

Re: sushi

Ja roluje i bardzo lubie rolowac :) Jakby co chetnie sie podziele doswiadczeniami. Na pierwszy rzut trzeba kupic: ryz do sushi ocet ryzowy sos sojowy nori (glony do zawijania) wasabi imbir marynowany ryby (ja kupuje zwykle tunczyka i lososia, bo trudno dostac inne, ale uwielbiam maslana

Re: Sushi

owin mate folia plastikowa gdy robisz sushi "na odwrot" np. california rolls - ryz jest na zewnatrz, a nori wewnatrz. Nie bedziesz miala calej maty utaplanej w ryzu. przed sushi polecam ede-mame czyli mloda soje w jak to sie nazywa...w straku. - uciac koncowki strakow -posypac dosc dobrze

Re: Jak to sie robi w Chicago

To nie fair! Ja nie mam bodyguarda! A tak serio, to ja rozumiem, ze sa osoby, ktore sushi po prostu nie lubia. Tego, ze nie lubia, to juz nie rozumiem, ale ze jestem wyrozumiala z natury, wiec rozumiem, ze nie rozumiem. --

Re: sushi

:-))) sashimi to surowa (najczesciej) ryba pokrojona w plasterki - je sie to z sosem sojowym i wasabi, ale moze byc tez sashimi z osmiornicy, kalmara czy innych morskich stworow, albo z poledwicy wolowej - wtedy to jest bardzo drogie, ale ja jadlam tez sashimi z konia (surowa konina pokrojona na dosc

Re: Jak to sie robi w Chicago

tradycja1 napisała: > To ja przeciwwagi napisze ze nacierpie sushi. > Pierwszy raz tez jedlam w USA, nawet robilam kilka podejsc ale zawsze bueee. > > :) Ale to przeciez TRADYCYJNE japonskie danie! W imie solidarnosci miedzypanstwowej i umacniania stosunkow polsko

Re: Jak to sie robi w Chicago

1- 6 koncertow Bowiego w jednym roku 2- pita tequila z robakiem 3- sushi i inne plywajace zyjatka ktore powedrowaly przez caly uklad pokarmowy aby w koncu wyladowac w toalecie 4- kupiony wlasnorecznie telefon kom. z klapka m

opałdy mi ręce!!! :D

błogim nastroju, przeszczęśliwa, że mam wreszcie swoją kolację upragnioną, mąż spogląda na talerz z dużą jeszcze ilością sushi i mówi mi, że może zaprosi mikołaja(sasiąd kumpel) żeby przyszedł i to zjadł bo sie jekszcze zmarnuje. opadło mi wszystko co tylko opaść mogło. mąż nie rozumie czemu było mi

sushi ze szpinaku

a dla mnie po tegporocznych wakacjach, ulubionym stal sie szpinak przyrzadzany w sposob nastepujący.. niech bedzie ze go nazwe sushi ze szpinaku Swieże liscie, ot tyle co sie w dloni miesci, rowno zbieram, za lodyzki trzymajac. blanszuje, zanurzajac w mocno osolnej wodzie na .,..powiedzmy 10

Re: Sushi

wrocilam czekal na mnie pieknie nakryty stol ze swieczkami i : _-------> nigiri-sushi, maki-sushi , sashimi Jako skladnikow uzyl tunczyka, lososia i dorsza, avocado , szparagow i dymki. Te dwa ostatnie do sashimi. Bylo znakomite , najadlam sie po kokarde. Jakis kawalek ryby zostal i ryz i

Re: sushi

bardzo drogie, ale > ja jadlam tez sashimi z konia (surowa konina pokrojona na dosc cienkie platerki > ) > > jesli to cos, o czym piszesz, przypomina omlet a w srodku jest ryz (tzn. ze ten > > ryz jest zawiniety w omlet?) to jest to "omu-raisu" a robi sie to tak, ze >

Re: sushi bar

Rozmawialem kiedys z sushi-masterem w Sakanie na pl. Teatralnym i on opowiadal mi, ze pierwszym mistrzem sushi w wa-wie byl szef kuchni w restauracjiTsubame na Foksal (to zdaje sie byla pierwsza w Polsce japonska restauracja, juz nie istnieje). Od niego wszyscy sie uczyli. Dzisiaj guru

Sushi bar

swietne miejsca, z ktorych widzialam jak na dloni sposob przygotowywania sushi. Upychanie ryzu w takich specjalnych foremkach (w mniejszych barach i w domach robi sie to recznie), krojenie opakowania (zielone takie cus), upychanie skladnikow... Wsio swiezutkie i na naszych oczach przygotowywane

Re: czy mi sie wydaje, ze mnie troche oszukano?

razem z moimi znajomymi często robimy spotkania "składkowe" :) Natomiast nigdy nie rozliczaliśmy się pieniędzmi. Po prostu ktoś przyniósł wino, ktoś inny sałatkę, ktoś tam ciasto czy lody... Jeśli ktoś przyszedł z pustymi rękoma, to w sposób oczywisty powstawał dysonans. Robiąc wspólnie sushi

Re: warszawskie sushi

rozmiar tych sushi, bo gdy np. poprosiłam o maka z krewetką w tempurze to robiący władował w niego 2 takie krewetki, mnóstwo dodatków, ku memu zdziwieniu udało sie to zgrabnie zwinąć i nawet zmieścić do ust. Naprawdę polecam.

Re: lubicie sushi?

no mi ostatnio znajomy przywiózł z super warszawkiej knajpy.ze niby niebo w gębie.paskudne było.ryz jakis słodki,jesc sie nie dało.pare km odemnie jest knajpka nieduza ale trzeba przyznac ze zawsze pełna gdzie podaja wysmienite.nie wiem jak sie ma zestawienie cenowe z warszawa bo kumpel

Re: sushi na Białołęce

przepyszne, duze porcje, pieczone maki mnie urzekly, uzaleznilam sie od nich :) . Jestem ich klientka juz od dluzszego czasu i moim faworytem sushi mastera jest Pan Emil (po pewnym czasie zapytalam sie o jego imie), niestety drugi Pan robi niezbyt smacznie, Pan jest nie mily, najlepiej, zeby nikt mu nie

Re: sushi bardziej nietypowo

sushi robimy raczej ze swiezej ryby. nawet z bardzo swiezej i to najlepszej jakosci. u mnie to sie nawet nazywa "sushi qualität" i dobrze myslisz, ze w polskim sklepie moga byc z tym trudnosci. reszta to takie "pseudo sushi", co nie znaczy, ze smakowo nieciekawe. poszperaj za przepisami na

Re: sushi

no jak znajde te cuda to jasne ze sie porwe znalazlam na pewnym forum zachete: Najpierw ryż przygotować trzeba. Proporcję są dla 50 deka ryżu, czyli na sushi dla minimum 4 osób. Ryż wiadomo krótkoziarnisty. Można kupić specjalny "ryż do sushi" (ja z takiego robiłem), ale on jest drogi

Re: sushi- Wasze pomysły

jak sie robi te slodkie sosy chcialabym sprobowac z krwewetka ale nie wiem jak no i cos innego, uwielbiam lososia ale juz mi sie przejadl a lazic do knajpy to z torbami pojde

Re: Sushi w wydaniu męza :-)

ja nie zazdroszecze, bo mam takiego jednego zdolnego tez, nie męża co prawda ale - czy pozwolisz Kasiu, że pochwale sie w Twoim poscie? :) to zdjecia robione przy różnych okazjach - ja umywam rece, pozostaje mi PR pana M. :) juz nawet nie pomagam przy rzeźbieniu nori - On umie lepiej. pozdrawiam

Re: sushi (czy jak sie to tam pisze)

frags napisał: > Ja u nich parę razy robiłem tak, że zamawiałem na wynos na konkretną godzinę, > odbierałem jadąc do domu i wiozłem sobie sam. hehe, to może kilka razy wpadliśmy na siebie:) bo czasem też tak robię. byłeś może w barze suszi w arkadii (między sphixem a pizza hut) ?

Re: A ja potrafie robic sushi i sie nie chwale;-)

nieco jak cygaro, kroisz na mniejsze kawaleczki, wlasnie kawalki sushi, odkrawajac koncowki, bo zwykle wygladaja niezbyt atrakcyjnie. No i gotowe!!! Teraz moczysz cudo w sosiku sojowym, dodajesz wasabi i pozerasz z gingerem. Moze wydac sie to troche skaplikowane, ale ja doszlam juz do mega

Re: Które Sushi lepsze?

ja 1y raz bylem w Kobe na pulawskie lat temu kilka-podobal mi sie klimat miejscowki do spokojnej konsumpcji-obsluga rewela- jako,ze 1y raz "zaliczalem" sushi-wszystko objasnili jak nalezy i nawet degustacje robili... samaryba-bylem raz-moze byc w zume-ostatnio nawiedzilem-troche ciasno i

Re: sushi pierwszy raz

opium74 napisała: Ja dodaję trochę wasabi do sosu sojowewgo, mieszam i dopiero > w tym maczam kawałki sushi też tak robię. Lubię wasabi :) Choć kiedyś oglądałam w tv jakiś program nt sushi właśnie i ponoć to ujma dla sushimena (jak się nazywa ten co robi sushi?) jak klient używa

Re: Marzy mi się, żeby zrobić sushi, ale...

nałozony i przygotowany.Poza ty mata bambusowa( ma szersze przestrzenie między patyczkami)powoduje, że nori sie nie przesuwa, i przy zwijaniu nie uszkadza:) Jak juz nabierzecie wprawy w robieniu "maki" to polecam uramaki suski, czyli odwrócone rolki zwykłego sushi zawijane na foli spozywczej

Re: Jak przyrządzić domowe sushi?

po pierwsze - poszukaj w necie - jest cała masa nie tylko przepisów ale i filmów na których można zobaczyć jak sie roluje. to bardzo pomocne - ja przed moim pierwszy sushi obejrzałam ich naprawdę sporo. po drugie - podstawa udanego sushi jest smaczny ryż. poprawne przygotowanie go to podstawa

Re: takie tam..

jestem wegetarianka, ale sushi polykam;-) tylko specjalne sushi robione pzrez "moja" Japonke;-) jedna z moich uczennic czesto robi sushi i dla mnei przynosi te bez dodatkow morskich... uwielbiam.. powiedziano mi, ze dobre sushi zrobi tylko facet, bo.. ma stala temperature w rekach, nie to

Re: Maguro Sushi Bar

Sushi jem od dawien dawna w wielu miejscach, wiele restauracij wogole nie maja pojecia jak to sie wogole robi podaje,a odkad powstał sushi Bar maguro sushi nie smakuje juz mi nigdzie indziej jeszcze ewentualnie Sakana ale jej minusem sa wygurowane ceny.W maguro bylem juz wielokrotnie i za

Re: sushi (czy jak sie to tam pisze)

Akashia jaco2001 wozi, ale nie wiem, czy do Łomianek dowiezie. Ja u nich parę razy robiłem tak, że zamawiałem na wynos na konkretną godzinę, odbierałem jadąc do domu i wiozłem sobie sam. Na pewno bo zamawiałem, wozi do Łomianek firma z saskiej kępy - nie wiem, czy to reklama, ale znalazłem

Re: kilka pytań o sushi domowej roboty

Jak sie robi omlet japoński? Może uda mi sie zrobić ;-)

Re: są tu wielbicielki sushi?

spicy_orange napisała: > zaleta domowego sushi jest to, że kontrolujesz co jest w środku ;) > > Ja sama sushi nie robię i w Polsce nie jadam, natomiast marzy mi się powrót do > miejsca, gdzie mogłam podziwiać na co dzień od kuchni jak się je robi i próbowa > ć do woli

Re: duma moja - sushi

ja tez sie bezczelnie pochwale swoim niestety zdjecie niezby estetyczne bo na pomysl sfotografowania wpadlam po konsumpcji :D ryz robiony podobnie jak Posafegi, a w srodku tradycyjnie losos byly rowniez z ogoreczkiem i serem dowodow w postaci fotografii brak