2nalewki ze spirytusu przepisy

Nalewka imbirowa - przepis bloggera

butelek i ponownie szczelnie zakręć i odstaw na około 4 tygodnie. Wtedy nalewka jest gotowa do spożycia. Jak przygotować wódkę 45%? Połączyć szklankę spirytusu z niepełną szklanką wody. Można to przygotować na zimno lub gorąco. Jeśli chodzi o ten drugi sposób należy doprowadzić wodę do wrzenia, odstawić

Faworki - przepis z kuchni staropolskiej

250 g mąki,1 łyżka masła,5 żółtek,50 g spirytusu,szczypta soli,smalec lub olej do smażenia,cukier puder Mąkę przesiewamy na stolnicę, dodajemy masło i dokładnie siekamy. Z posiekanej mąki z masłem utworzyć wianuszek, wlać do środka żółtka, spirytus oraz dodać sól. Ciasto łączymy nożem, następnie

Ciasto z kremem krówkowym- przepis blogera

Składniki na biszkopt kakaowy:,5 jaj,3/4 szklanki cukru,3/4 szklanki mąki pszennej,1/4 szklanki kakao,Składniki na krem krówkowy:,1 puszka masy krówkowej,orzechowej lub kajmakowej,1/2 kostki masła,2 łyżeczki spirytusu,Składniki na krem śmietanowy:,250 ml śmietany kremówki 30%,2 łyżki cukru pudru

Cytrynówka

14 cytryn,1 litr wody,1 litr spirytusu,65 dkg cukru 14 sparzonych, wyszorowanych cytryn zalać spirytusem i woda, dodać cukier i czekać dwa dni od czasu do czasu mieszając. Po dwóch dniach nalewka pijalna, po tygodniu wybitna! (w hołdzie mojej cioci ten przepis podaję, bo mnie go nauczyła i wszyscy

Nalewka z aronii

cytronowy i 5 minut lekko gotujemy. Studzimy. Po przestudzeniu dodajemy spirytus - mieszamy.Rozlewamy do butelek. Lekarstwo na przeziębienie, serduszko. Pychotka. Polecam. Proszę o inne przepisy. wiśnie;cukier;kwasek cytrynowy;woda;

nalewki

Mam w domu pół litra spirytusu i nie wiem co mam z nim zrobić. Może ktoś zna przepis na jakąś nalewkę z dodatkiem spirytusu. Jeśli tak to proszę o przepis.

Nalewka świąteczna-przepis.

1. 1/2 pomarańczy 2. 1 mandarynka 3. 1 cytryna 4. 2 łyżki miodu 5. 0,5 l spirytusu Bakalie 4 figi 4 morele 4 daktyle kilkanaście rodzynek Spirytus przelać do słoja lub butelki z szeroką szyjką,dodać umyte i pokrojone w kostkę owoce ze skórką,pokrojone wszystkie bakalie i

Przepisy na nalewki bez spirytusu .sama wodka

Z racji tego ze mieszkam w Szwecji nie mam dostepu do spirytusu bo w Szwecji jest traktowany jak miekki narkotyk i jest absolutnie zabroniony.Jesli znasz przepis na nalewke z wodki bardzo prosze o wyslanie na e-mail adamusso@hotmail.com. Dziekuje bardzo ..pozdrawiam Adam P.S. czy nalewki

Znacie jakieś przepisy na nalewki na spirytusie ?

Dajcie jakiś przepis na dobrą nalewkę . Z góry dzięki

nalewka z pigwy-szukam przepisu

Sprawdzonego oczywiscie:) 2 lata temu robilam taka nalewke.Pamietam,ze dawalo sie oprocz oczywiscie pigwy i spirytusu,rodzynki,miod i kore cynamonu.Nalewka byla niesamowiecie pyszna-miod w gebie,tylko przepis gdzies wcielo:( Moze znacie jakis przepis na rownie pyszny trunek z pigwy

PRZEPISY NA NALEWKI SPIRYTUSOWE

Zgromadziłam w ciagu zimy 5 litrów spirytusu na nalewki owocowe. Przed sezonem owocowym prosze o sprawdzone przepsisy na nalewki . Z góry dziękuje i pozdrawiam wszystkich miłośników leczniczych nalewek na bazie owoców sezonowych.

NALEWKI-prośba o przepisy

Witam i bardzo proszę o przepisy na nalewki z wódki lub spirytusu z owocami, znalazłam jedną z winogronem i wódką, robiłam i jest fantastyczna, może ktoś zna to proszę o przepis na inne, a wrazie czego mogę podać swoje, dzięki.

Nalewka......

Moja mama nie może sobie przypomnieć przepisu na nalewke z mleka skondensowanego.Gotuje się mleko skondensowane w puszcze przez dwie godziny,dodoaje się szklanke wódki,szklanke spirytusu i....no własnie i co jeszcze?Kto zna ten przepis i przypomni mojej mamie?Będziemy naprawde bardzo

Domowe nalewki

Hej, robicie nalewki w domu? z czego najczęściej? z czego mogłabym zrobić w tej porze roku? Znacie jakiś prosty przepis? Czy da się uniknąć rozrabiania spirytusu?

Nalewka śliwkowa

Poproszę o przepis na nalewkę śliwkową. Jakiś prosty.... W domu czekają śliwki, spirytus, wódka i cukier i ....woda (?). Co z tym dalej robić, żeby pysznaaa nalewka powstała???

Nalewka z żurawiny

Witam. Kupiłam żurawine,zrobilam ja wg otrzymanego przepisu, tz. na 1kg owoców dodalam 0,5L spirytusu, 0,5L wody i 1 szklanke cukru. Nalewka stoi okolo 5 dni i niepuscila zadnego koloru. Wrzucilam cale owoce, moze powinnam je pogniesc????

Nalewka truskawkowa - co z tym cukrem??

: ugotuj.to/przepisy_kulinarne/2,87561,,Nalewka_truskawkowa,,47485746,9495.html ). Zasypałam truskawki cukrem i po ok.2 godzinach, zalałam owoce spirytusem z wodą-(zgodnie z przepisem).Ale na dnie słoja pozostała dość gruba warstwa nierozpuszczonego cukru!Czy tak powinno być? Czy coś zrobiłam nie tak? To moja pierwsza próba zrobienia nalewki.Za wszystkie życzliwe porady z

Nalewka z pigwy.

Czy ktoś mi podpowie jak zrobić nalewkę z pigwy? Kiedyś piłam taką u koleżanki, ale ona nie pamięta przepisu, a ja właśnie zostałam obdarowana sporą ilością tego owocu - dokładnie 3,5 kg. Podobno owoce pokrojone i bez pestek trzeba zasypać cukrem, zalać spirytusem i odstawić na min.3 tyg

Nalewka z wisni,

Czy mozna zalac wisnie czysta wodka zamiast spirytusem? Czy odbije sie to w jakikolwiek sposob na smaku itp. No i jak by ktos byl uprzejmy podac przepis na takowa nalewke to bylabym niezmiernie wdzieczna. Pozdrawiam

Nalewka z malin

Czy ktoś może robił? Dostałam słój z malinami już zasypany cukrem (3 dni). Soku nie chcę, wolę nalewkę. Wiem, wyszukiwarka ale może ktoś robił i chce się podzielić swoim przepisem.Proszę o radę ,czy jeśli już owoce są zasypane cukrem można teraz dodać spirytus.Pozdrawiam.

Zapach nalewki

Witam, skusilam sie ostatnio na zrobienie nalewki wisniowej z przepisu znalezionego na forum. Minely dwa tygodnie od zalania wisni spirytusem, wiec jak w przepisie stoi, zlalam alkohol i z wisniami postepuje dalej jak nalezy. Ale ten zlany spirytus ma okropny, ordynarnie gorzelniany zapach

nalewka z melisy

bo mam przepis ale nie wiem czy jest dobry 15 g lisci melisy 250 ml wodki 300 ml wody trzeba sloik z melisa zalac wodka rozcienczona z woda i odsrawiac na 7 dni pozniej przecedzic przez sitko wylozozne papierowym recznikiem moze macie jakis inny przepis bo kiedys slyszalam zeby cukry

Nalewka z jeżyn

Przepis nie jest do końca dobry. Powinno najpierw się zalać spirytusem a potem cukier.

Nalewka z aronii - kto ma fajny przepis?

Szukam i szukam - znalazlam pelno przepisow gdzie aronie sie najpierw gotuje z cukrem i woda albo od razu zalewa ostrym spirytusem. Jakos mnie nie przekonuja - czy ktos ma tradycyjnie: cukier, wodka, spirytus, rok czekania? Chcialabym wersje pol slodka. No wlasnie: i wszedzie sa liscie wisni

Nalewka ziolowa.

Witam ziolowych forumowiczow, i zarazem prosze o pomoc Tych co robili juz nalewki . Mam przepis w ksiazce jak zrobic nalewke ziolowa na spirytusie- opis i proporcje. Spirytus rozcieczony do 25%. Ale w przepisie nie ma jak dlugo te zalane ziola maja stac i po jakim czasie moge zlewac do butelek

nalewka z pigwy

wykorzystanie. 1. Pokrojone owoce zasypać cukrem i trzymać aż pojawi się syrop. 2. Do słoja zawierającego ok. pół szklanki owoców wraz z syropem (punkt 1) wlać litr spirytusu (wódki). Można też zalać od razu pokrojone owoce - powstanie napój zdecydowanie wytrawny. 3. Czekać co najmniej tydzień.

Nalewka Malibu:))PYCHA!!!!!!!!!

Być może,że było już na forum ale ja poznałam ten przepis w zeszłym tygodniu. Zrobiłam i......wpadłam jak "śliwka w kompot":)Jest poprostu pyszna.Podziele się przepisem: -15 dkg wiórek kokosowych -1.5 szklanki spirytusu -puszka mleka skondensowanego słodzonego -puszka mleka skondensowanego

OT / Wasz przepis na nalewkę...

Znalazłem się w posiadaniu dużej ilości spirytusu ( :)) nie ze stadiona...Zapas taki ze do końca życia pewnie nie wypiję... Pomyslałem sobie że mam kilka drzewek na działce więc moze nalewki? Kopsnijcie swoje sprawdzone przepisy.... Dzięki.... -- Mąż w pokoju kolację wsuwał, żona mu w

Nalewka z pigwy

Zasypałam już w słojach pigwę cukrem. W jednym słoju 2kg pigwy 1,20kg cukjru. W drugim słoju 1,5kg pigwy 1 kg cukru. Jest tyle przepisów że już nie wiem co dalej mam robić. Zaznaczam że nalewkę robię pierwszy raz. Może ktoś mi doradzić co mam dalej robić. Ta pigwa z cukrem już stoi 2dni. Mam już

Nalewka aroniowa

Resztki aronii jeszcze na krzaczkach, więc proponuję zrobić nalewkę - przepis znaleziony kiedyś na forum cin cin. 3/4 kg aronii 40 dkg cukru 150 liści z wiśni 1/2 l spirytusu 1 1/2 l wody pół torebki kwasku cytrynowego Do garnka wrzucić przebrane owoce, liście, wlać wodę - gotować ok. 20

Re: Znacie jakieś przepisy na nalewki na spirytus

NALEWKA Z PIGWY 1kg pigwy 1kg cukru 0,5lwódki(zamiast wódki może być spirytus,wtedy będzie bardzo mocnaaaaaaaaaaa) 0,5l spirytusu Pigwę zasypać cukrem i pozostawić na 2 tyg w zamkniętym naczyniu,od czasu do czasu mieszając.Następnie dodać 0,5 l wódki lub spirytusu.Pozostawić na kolejne 2 tyg

Nalewka z jeżyn

coś mi te przepisy wadzą, robienie nalewek jest zachwiane, jeśli zaczyna się od wsypwania cukru, bo tak się robi sok, nalewki wychodzą mętne, owoce są do kitu..., ja zawsze zaczynam od zalania owoców rocieńczonym spirytusem, ładnie wyciąga zawartość owoców, które po zlaniu alkoholu zasypuję

zbyt mocna nalewka z tarniny

Proszę o pomoc. Zrobiłem jeszcze w zeszłym roku nalewkę z tarniny wg przepisu znalezionego gdzieś w sieci: owoce tarniny wrzucić do słoja i zalać spirytusem tak, aby je przykrył. dodać kilka goździków i suszoną skórkę pomarańczy. Po 3 miesiącach dodać 100g cukru na każdy litr spirytusu. Tyle

Re: Przepisy na nalewki

przepisach i to na 1 l produktu) i na słońce na 2 -4 tyg, nastepnie łączysz obie mikstury. Mozna kombinować potem z dolewaniem wodki, spirytusu i do butelki leżakować. Ogólnie idea jest taka ze im dłuzej, tym lepiej i tak w sumie na kazdym etapie produkcji. A wiśniówkę robię analogicznie z tym że do

Re: Przepis na nalewkę

1 kg wiśni 1/2 l spirytusu 1/2 l wódki 1/2 - 3/4 kg cukru Owoce zalać alkoholem na ok 1- 2 miesiące, w czasie maceracji potrząsać słojem. Następnie zlać płyn do butelek. Owoce zasypać cukrem, zostawić na 1-2 mies. aż cukier się rozpuści i wyciągnie z owoców resztę alkoholu. Zlać, wymieszać z

Nalewka z pigwy

Podaję przepis tylko pić będziemy za rok bo teraz owoce z pigwy są nie do zdobycia:))) < 1 kg owoców z pigwy <1 kg cukru <1/2 l spirytusu <1/4 l wody przegotowanej Owoce kroimy na paseczki i zasypujemy cukrem po tygodniu zlewamy sok do soku dodajemy spirytus i wodę

Re: nalewka z wiśni

-3 tygodnie . Następnie obydwa płyny zmieszać i pozostawić do sklarowania . proporcje : 1 kg . wiśni 1 l. spirytusu 1/2 l . wódki 1 kg . cukru Już robiliśmy wg . tego przepisu - dobre :)

Re: nalewka z cukierków

trudno to nazwac przepisem XD mialam cukierki toffi to je wrzuciłam do butelki ze spirytusem XD -- "Emocje, ciepło, tęsknota... wtf? Facet to nie kot, nie trzeba miziac. "

Re: Przepisy na dobre nalewki!

ja robie nalewki 'na oo' wiec przepisu z menzurka ci nie podam, mam jednak pewne zasady: - jezeli dodaje spirytus to sladowe ilosci i w stadium koncowym - im prostsza nalewka tym lepsza (owoce, cukier, wodka)

Re: Nalewka z aronii - kto ma fajny przepis?

jeśli sok jest już posłodzony dodałabym tylko alkohol najlepiej spirytus. do 2 litrów 2 litry spirytusu, jeśli ktoś nie lubi zbyt mocnej, to litr spirytusu i litr wódki. nie mam ścisłego przepisu, jestem taki kucharz - sam żywioł i improwizacja-:) za każdym razem wychodzi troszkę inaczej. ale

Re: nalewka z pigwy

Mam przepis Krystyny Sienkiewicz bardzo prosty owoce pigwy pokroić i przesypać grubo cukrem.Jak puszczą sok,zalać spirytusem,odstawić,potem dodać dobrej wódki.Nalewka musi mieć najmniej 50%.

czym się różni wódka od wódki ze spirytusu?

bo jak czytałam, to wódki gatunkowe wlasnie ze spirytusu sa robione. A w mojej ksiązce o nalewkach w niektorych przepisach nalezy uzywac wódki 70% lub 40% zrobionej ze spirytusu. Jeszcze te 70% to rozumiem, ale 40% procent to ma normalna wodka, więc czym one się różnią? i po co rozcienczac

Re: Przepisy na nalewki

To chyba po tych nalewkach tak mi się kliknęło:) Obiecałam przepis na coś dziwacznego. I oto on: 1 kg cytryn obranych z żółtej i białej skórki, wypestkowanych i pokrojonych w plasterki, 1 litr mleka, 1 litr spirytusu, 1 kg cukru. Wszystko do słoja. Co kilka dni wstrząsać. Po miesiącu

Re: Przepisy na dobre nalewki!

o jezu! 1L spirytusu!!!! a poza tym co to ma z wisniowka wspolnego?

Przepis na nalewkę:))

Marianko, specjalnie dla Ciebie i Moniki przepis na nalewkę z aronii i liści wiśni, tylko to chyba dopiero za rok, bo już aronii pewnie nie ma:(: - 1kg aronii - 450 szt. liści wiśni (muszą być zielone) - 3l wody gotujemy 1h, przecedzamy, dodajemy do tego: - 3 łyżeczki kwasku cytrynowego - 0

Przepis na nalewkę korzenną

Korzenna na chandrę Na 1/2 litra nalewki należy przygotować: Pół litra spirytusu, pół litra wódki 400, laska cynamonu, laska wanilii,6-8 goździków, pół łyżki otartej skórki z pomarańczy, pół łyżki kwiatu muszkatołowego (albo mielonej gałki muszkatołowej). Na syrop: szklanka miodu, szklanka

Re: Przepisy na nalewki bez spirytusu .sama wodka

Gość portalu: Adam napisał(a): > Jesli znasz przepis na nalewke z wodki bardzo prosze o > wyslanie na e-mail adamusso@hotmail.com. Większość zrobisz normalnie na wódce. Tylko, ze będą nieco słabsze. A niektóre robi się wprost na niskoprocentowym - jak choćby Rumtopf

nalewka....tym razem wiśniowa

idę robić..... tylko nie wiem jaką...:P jedne przepisy mówią, żeby wiśnie wydrylowane były wg innych można kilka z pestkami wrzucić... a w jeszcze innych same pestki spirytusem zalać.......???? zbankrutuję na tym spirytusie....:/ nie macie dojścia załatwić po taniu gdzieś???? -- czym się

Re: Nalewka z aronii - kto ma fajny przepis?

syrop przez filtr do słoja ze spirytusem. Potem przegotowana woda. Dobrać tak by moc nalewki miała 40 do 50 procent. Damska może być słabsza. Wodą przepłukujemy jagody i pozostałości po spirytusie i cukrze i rozcieńczamy do projektowanej mocy. Też przez chustę serowarską. Potem tylko butelkowanie i

Re: Przepis na nalewkę

odpoczęło. Nalewka robiona w sierpniu późną jesienią/z początkiem zimy nadaje się do spożycia :)

Re: Znacie jakieś przepisy na nalewki na spirytus

2kg wiśni, 1,8kg wydrylować, 40dkg miodu+20dkg cukru- podgrzać, dodać 5 goździków, 2cm kory cynamonowej, pół laski wanilli, zalać rozgrzanym miodem z cukrem i korzeniami 1,8 kg wiśni+ w drugim słoiczku 0,2kg wiśni z pestkami- po 2 godzinach oba słoje zalać 1 litrem spirytusu, potrząsać, po

Re: macie fajne przepisy na nalewki?

Napój alkoholowy z malin. Nie jest to klasyczna nalewka, nie pamiętam szczegółów wagowo-objętościowych przepisu, ale postaram się opisać to w miarę dokładnie. Potrzebny będzie wysoki, szczelnie zakręcany słoik. Ja robiłam to w słoiku jednolitrowym. Nalewamy do niego ok. 1/3 litra spirytusu

nalewka z lisci czarnej porzeczki

Drogie WDPD ruszył sezon, czas zbierać liscie, w zeszlym roku zrobilam rewelacyjna nalewke pamietam, ze zalewalam liscie wodka 50% (ale nie taka ze sklepu tylko zrobiona z rozcienczonego spirytusu) potem to odstalo swoje i dosypywalam cukier... za licho nie moge znalezc tego przepisu czy jest

Re: Przepisy na nalewki

nenuphar77 napisała: > gdzie znajde ciekawe przepisy na nalewki z naszych owoców ? > np. malin, moreli, wiśni itd ? > > będę wdzięczna za pomoc Zmieszaj 0.5l spirytusu z 0.5 wodki i tym zalej sloik z wisniami. Cukru dodac w/g uznania i tak zostawic na kilka tygodni

Moje nalewki

Już dawno zlane i miałam napisać autorecenzję, i ciągle zapominałam. No więc: 1) żubrówkówka (przepis Giezika) - mmmmmmmmmm. Szkoda tylko, że tak jej mało zostało na skutek próbowania w trakcie. Ale co tam, nastawię następną. 2) śliwówka (przepis Dziuuni) - wierzę, że musi trochę postać

Gazująca nalewka :(

POMOCY, czy zna ktoś ratunek dla mojej nalewki z malin? Według przepisu który dostałam( nie do końca jednak dobrego) maliny trzeba było zasypać cukrem i odstawić na tydzień, tak więc zrobiłam, następnie trzeba było wlać spirytus, więc wlałam. Moja niepohamowana ciekawość kazała mi skosztować tego

Re: Znacie jakieś przepisy na nalewki na spirytus

Dobra nalewka nie jest zła ale na jednej już o mało się nie przejechałem i to w rodzinie najbliższych przyjaciół. Była to nalewka robiona sposobem gospodarczym tzn. owoce z własnej działki plus jakiś spirt Royal czy inny od ulicznych handlarzy zza granicy. Ja rozumiem, że ichnią harę nie daje

Re: przepis na nalewkę z truskawek?

60 dkg truskawek 0.5 l czerwonego wytrawnego wina 1/4 laski wanilii 60 dkg cukru 1 l wody 1 l spirytusu Umyte truskawki wsypać do skalnego naczynia i lekko rozgnieść , wlać wino , dodać wanilię , naczynie szczelnie zamknąć i odstawić na 2 tygodnie w ciepłe i widne miejsce.Następnie płyn

Re: Znacie jakieś przepisy na nalewki na spirytus

Rozumiem, ze to sa nalewki dla niedzwiedzi (a i to pewnie padnie juz po pierwszym kieliszku), a dla ludzi normalnych?

Re: NALEWKI-prośba o przepisy

Chciałam Ci podać "kilka" linków, ale z wyszukiwarki wypłynęła Niagara, więc lepiej poszukaj sama. Wpisz "nalewka" i/lub "nalewki" i zaznacz "w treści". U mnie na parapecie stoi w tej chwili taka: 1 kg węgierek, 1 kg cukru, 1 l spirytusu, 0,75 czystej wódki. Sliwki umyc, pokroic na

Re: Jeszcze raz spirytus.

Jak nie mialam spirytusu, to kupowalam grain alcohol i tez nalewki wychodzily dobrze. Miodu jeszce nie robilam i bardzo chetnie skorzystam z przepisu. pozdr

Re: Przepis na nalewkę

Co roku robimy wg. tego przepisu: 1 kg. wiśni 1 l. spirytusu 1/2 l. wódki 1 kg. cukru Zalać wiśnie obydwoma alkoholami na ok. 6 tygodni. Po tym czasie, do butelek zlać powstały płyn znad wiśni. Wiśnie zasypać cukrem na ok. 4 tygodnie - do rozpuszczenia cukru, można wystawiać na słońce

Re: Nalewka z kukułek

Proszę o to przepis, likier wychodzi rewelacja, polecam Składniki: 1/2kg kukułek, szklanka spirytusu i szklanka wody Jak przyrządzić? Kukułki rozpuścić w przygotowanej ciepłej wodzie, przecedzić, wlać do butelki zalać spirytusem. Smacznego Wam życzę i to sie nie umywa do sklepowych

nalewka żurawinowa

Mam w zamrażalniku kilogram żurawiny i chciałabym z niej zrobić nalewkę. Znalazłam parę przepisów, wszystko wygląda dość prosto, ale mam parę pytań: - czy mogę owoce po prostu zgnieść, zamiast je ucierać/miksować? Mój kuchenny sprzęt nie za bardzo się do tego nadaje. - czy mogę użyć wódki

nalewka żurawinowa help! :)

mam żurawiny i chcialabym zrobic nalewkę. szuakalam juz w necie przepisow. ale w sumie znalazlam dwa, zupelnie inne. w jedym trzeba mrozic owoce, w innym nie. w jednym mowi sie o lezakowaniu przez dwa tygodnie, w innym co najmniej cztery. w jednym przepisie jest spirytus, w drugim wodka. i teraz

Re: nalewka z czarnych porzeczek - przepis

ja robię tak: wrzucam do słoja kilo porzeczek (oczyszczonych oczywiście), zalewam pół litra spirytusu i pół litra wódki - na parapet na 4-6 tygodni potem zlewam płyn, owocę zasypuję cukrem (pół kilo) i po tygodniu zlewam, łączę oba płyny i naleweczka pychota;)

Re: Świąteczne przepisy kulinarne II

NALEWKA MANDARYNKOWA 5 dag ususzonej skórki z mandarynek, 20 dag cukru, 0,5 l spirytusu (96%) Skórkę wkładamy do słoja, zalewamy spirytusem. Słój szczelnie zamykamy, pozostawiamy w ciepłym miejscu na 2 dni. Następnie zlewamy wytworzony płyn do butelki. Z cukru i szklanki wody gotujemy syrop, do

Re: Przepisy na nalewki bez spirytusu .sama wodka

podoba mi się ten przepis na szybką wiśniówkę z mrożonych wiśni tylko te proporcje please... :) czy po jakimś czasie odcedzasz te wiśnie? po jakim? -- ..tutam..

Re: Nalewka z malin

To był mój przepis:) forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=77&w=6959511&a=6965352 I całośc Napój alkoholowy z malin. Nie jest to klasyczna nalewka, nie pamiętam szczegółów wagowo-objętościowych przepisu

Re: Przepisy na nalewki

Podam przepis na nalewkę malinową - może w przyszłym roku wykorzystacie. 1 l wody zagotować z 1 kg cukru. Wystudzić i wlać do tego 3 szklanki spirytusu. Tą mieszaniną zalać w słoju 1 kg malin. Odstawić na 10 dni (każdego dnia zamieszać tę "kompozycję" drewnianą łyżką. Po dziesięciu dniach

Re: nalewka z platkow rozy

Witajcie. Chcialm porady, czy wddlug WAs nalewke z wisni nalezy robic z wodka czy spirytusem? Jedni twierdza,ze ta na spirytusie jest zbyt mocna, wiec lepiej dodac wodki. Czasami w przepisach jest mieszanka wody z wodka wiec po co mieszac jesli mozna dodac czystej?

nalewka z orzechów wloskich

Witam! Mam następujące pytanko: czy można zrobic nalewkę z OWOCÓW orzecha włoskiego, wyłuskanych? Nie chodzi mi o te niedojrzałe zielone z przełomu czerwca i lipca, które są podstawą znalezionych przeze mnie receptur. Znalazłam przepisy na nalewkę z orzechów laskowych (łuskanych, rzecz jasna

Re: Potrzebuję przepis na nalewkę

Ja robiłam nalewkę wiśniową i aroniową, niestety, obie już wyparowały :( Zasypuję owoce cukrem (raczej spora ilość) i jak puści sok, zalewam spirytusem. Pycha! Do aroniowej dodałam sok z pół cytryny, 3 całe plastry cytryny i 5 goździków. Pachniała cudownie. Polecam!

Żurawinka-przepis

Nigdy nie robiłam tej nalewki,bo przepis pochodzi z właśnie nabytej książki H.Szymanderskiej 'Krupniki,likiery,nalewki'. No to zaczynam: Jest to bardzo orzeźwiająca,o ciekawym kolorze nalewka,do wyrobu której należy używać mocno przemarzniętych owoców. żurawiny cukier woda spirytus

Re: nalewka z gruszek

spirytusem. Macerowac bez mieszania 3-4 tygodnie. 3. Wlac nalew do butelki z gruszka, dodac cukier rozpuszczony w wodzie, dodac spirytus o mocy 95ż i dopelnic woda do objetosci 750 ml. 4. Odstawic do dojrzewania na 2-3 miesiace. - Dla wzbogacenia smaku mozna do nalewki dodac 10-15 ml nalewu wisniowo

Re: Nalewka z lubaszek?

Piękny wątek, a ja dopiero dzis go zauważyłam. W przyszłym roku zacznę realizowac podane przepisy:) Qubraqu, cieszę się, że alkoholowy napój malinowy smakuje Ci; napisz czy udało się rozpuścić elementy stałe powstałe w spirytusie..

Re: Przepis na nalewkę

smutas13 napisała: > Co roku robimy wg. tego przepisu: > > 1 kg. wiśni > 1 l. spirytusu > 1/2 l. wódki > 1 kg. cukru > > Zalać wiśnie obydwoma alkoholami na ok. 6 tygodni. Po tym czasie, do butelek zl > ać powstały płyn znad wiśni. Wiśnie zasypać

nalewka

a ja robię aroniówkę. pół kilo aronii, 1 litr wody i 200 lisci wiśni zagotować, odstawić do nastepnego dnia, przecedzić, podgrzać, dodać pół kilo cukru i łyżeczke kwasku cytr. ostudzić dodać litr wódki. można "podostrzyć" spirytusem. to jest najlepszy przepis na nalewkę jaki znam

Re: piwna nalewka

przy tworzeniu produkujący nalewkę;) 0,5l spirytusu 0,25l wódki 0,20kg cukru miód nigdy nie wiem ile kładę ale na pewno więcej niż w poprzednim przepisie. Zaprawa: nigdu nie chce mi sie produkować zaprawy z poprzedniego przepisu więc zagotowuje po prostu troche piwa z rodzynkami gożdzikami i

Re: Przepisy na nalewki

Nie zrozumiałeś aluzji brazylionie -Receptura jest taka, że czy chcesz czy nie chcesz musisz zrobić stężony 'zacier', którego podejrzewam nie da się konsumować. Zielone orzechy z łupinami po jakimś czasie (kilka miesięcy) prawie się rozpuszczą i dopiero tym się zaprawia wódkę albo spirytus

Re: Nalewka z pigwy

Pamiętam ,że niektóre z Was mają w swoich ogrodach pigwy .Podaję więc przepis na nalewkę : Na 1,5 litra 1kg owoców pigwy 1,5 kg cukru 1/2l spirytusu 96% ok 1/2 l wódki 45 % Dojrzałe owoce ,zebrane w październiku , wypestkować , posiekać .Zasypać cukrem , odstawić na 10 dni. Syrop zalać

Re: Świąteczne przepisy kulinarne II

NALEWKA Z KWIATÓW LIPY 2 szklanki płynnego, lipowego miodu, 2 szklanki i 50 ml spirytusu (96%), 2 goździki, 1,5 szklanki kwiatów lipy, 1 limonka, 1/2 cytryny Na 3 tygodnie przed okresem kwitnienia lip przygotowujemy miodówkę: zagotowujemy 2 szklanki wody z goździkami, wodę studzimy, dodajemy

DO ZYGI- nalewka z aronii

Zyga, mam już przygotowną aronię wg Twojego przepisu, mam tylko małą wątpliwość: czy na pewno trzeba wlać 1 litr spirytusu? Czy nie będzie nadto "kopiąca"? Po zagotowniu, dodaniu cukru jest ok 2-2,5l płynu. Stoi w lodówce i czeka na dodanie alkoholu. Nie spodziewałam się, że cierpka aronia

Re: Żurawinka-przepis

dziuunia napisała: > Nigdy nie robiłam tej nalewki,bo przepis pochodzi z właśnie nabytej książki > H.Szymanderskiej 'Krupniki,likiery,nalewki'. > No to zaczynam: > > Jest to bardzo orzeźwiająca,o ciekawym kolorze nalewka,do wyrobu której należy > używać mocno

Czy słyszeliście o takiej nalewce??

Podobno robi się ją z pastylek miętowych w czekoladzie i spirytusu. Tyle tylko wiem. Jeśli ktos słyszał o niej i zna przepis to bardzo proszę.

Re: Świąteczne przepisy kulinarne II

NALEWKA Z WĘGIEREK 1 kg dojrzałych wydrylowanych śliwek węgierek, 1 kg cukru , 1 l spirytusu 0,75 l czystej wódki Śliwki kroimy, zalewamy w gąsiorze wódką i spirytusem, zamykamy i odstawiamy w nasłonecznione miejsce na 5 tygodni. Rozpuszczamy cukier w 1/2 l gorącej wody, wlewamy do gąsiora

Re: zbyt mocna nalewka z tarniny

: www.e-przepis.eu/content/nalewka-z-tarniny-czyli-tarninowka lub zalać owoce spirytusem uprzednio rozcieńczonym o zawartości alkoholu ok. 50-60%. A swoją drogą nalewka z tarniny pycha!

Re: nalewka z orzechów wloskich

słodki trunek. albo wg przepisu na likier orzechowy zalała pokrojone w ćwiartki orzechy spirytusem, zlała część spirytusu i orzechy przesypała cukrem i potem przecedziwszy otrzymany płyn zmieszała go z poprzednim.

Re: Przepisy na nalewki bez spirytusu .sama wodka

wiśnie (mogą być mrożone) zasypać cukrem, zostawić na dwa trzy dni, zeby puściły sok. Zalać wódką. Można wrzucić laskę wanilii. Proporcji nie znam - robię "na oko" ;) Wiśnie lepsze drylowane, bo później można je zużyć np. do tortu czekoladowego lub śmietankowego, albo podjadać ze słoika (uwaga

nalewka wiśniowa

W zeszłym roku zrobiłam i.......zgubiłam przepis:(((( Pomóżcie,prosze!!!Pamiętam,że drylowało się jakąś ilość wiśni,zasypywało na jakiś czas cukrem,po tym czasie oddzielało się wiśnie od soku i wisnie zalewało znowu na jakiś czas alkoholem(nie pamiętam czy wódką czy spirytusem) a na koniec

Nalewka ze świeżych i suszonych śliwek

absolutnie nie należy od razu sypać cukru, ale śliwki zalać alkoholem, nie spirytusem, tylko rozcieńczonym spirytusem do mocy jakiej się chce, by była nalewka, śliwkowe chcą być mocne, wtedy są dobre, tak pad 60%, cukier po czasie, po odcedzeniu alkoholu, czasem nawet nie trzeba dodawać syropu

Re: Znacie jakieś przepisy na nalewki na spirytus

wino.org.pl/forum/forumdisplay.php?fid=9 -- "Z obecnego kryzysu są dwa wyjścia: normalne i cudowne. Normalne to takie, że Matka Boska jak zwykle zrobi cud i nas uratuje - a cudowne, że wszyscy zaczną uczciwie

Re: Nalewka Farmaceutów

To się pije z powodów zdrowotnych czy po prostu jest smaczne?? Poproszę o przepis!!! Robiłam już kiedyś eksperyment z nalewką z kakao i mlekiem 2%, nic się nie stanie pod warunkiem, że nie wlejesz mleka do spirytusu. Tam wlewało się ostrożnie spirytus jako ostatni składnik energicznie

Nalewka z aronii

A to przepis na czasie, może komuś się przyda... 1,5 kg aronii 2 l wody 60 szt liści wiśni To wszystko gotować 20 min. i przecedzić przez ściereczkę Do soku dodać: 3,5 kg cukru 20 g kwasku cytrynowego Z tym tylko doprowadzić do wrzenia. Po ostudzeniu wlać 1 l spirytusu, wymieszać

Re: OT / Wasz przepis na nalewkę...

korekta: litr spirytusu litr soku wyciśniętego z cytryn litr wody kg cukru wychodzi nalewka coś lekko ponad 30% ale sprawdzona i proporcje są odpowiednie bo smakuje wybornie... ;-))) -- www.berbela.com/

Re: Nalewka z aronii - kto ma fajny przepis?

Składniki • 2 kg aronii • 400 liści z wiśni • 3 litry wody • 2 kg cukru • 5 dkg kwasku cytrynowego • 1 litr spirytusu Etapy przygotowania 1. Aronię zamrozić na 24 godziny 2. Do aronii dodać wodę oraz liście z wiśni i gotować 15

Re: Nalewka Farmaceutów

Za szybko mi się wysłało. Chodzi mi o to czy ktoś z Was robił takową nalewkę, jeżeli tak to jakiego mleka do niej używaliście?-0,5% czy może 3,2%?Z grubsza przepis wygląda tak 1 kg cytryn 1 kg cukru 1 l mleka 1 l spirytusu 96% jeżeli ktoś zechce służę dokładnym przepisem zaś potem. Ja

Nalewka z róży.

dużo,ja daję 60-70 dkg)i 2,5 szklanki wody ugotować syrop,dodać sok z dwóch cytryn i zestawić z ognia.Gdy syrop przestygnie wlać litr spirytusu różanego,dokładnie wymieszać i rozlać do butelek.Szczelnie zakorkowana nalewka powinna stać co najmniej trzy miesiące. Wlaściwie to jest bardziej

Re: Nalewka

ty przynajmniej mozesz kupic spirytus a u mnie to graniczy z cudem. Ekspert w specjalistycznym sklepie (czyt. gazer) wertowal plik wydrukow komputerowych chwalac sie ze wszystko moze. I co? I nic. nie moze. Jaka nalewke robisz? Te co mi dalas przepis?

Re: Przepisy na nalewki

A robi się ją tak: Owoce pigwowca obrać i pokroić, wydłubać pestki i zasypać cukrem (1:1). Po ok 10 dniach zlać sok i zalać to wódką zmieszaną ze spirytusem (1:1). I zostawić na 3 miesiące. Owoce, które zostały po zlaniu soku zalewamy wódką i po 6 miesiącach mamy trochę słabszą naleweczkę

Re: PRZEPIS..

szczelnych naczyń, a owoce zalewa się syropem (lub zasypuje cukrem). Po kolejnych paru tygodniach zlewa się powstały syrop i łączy z nalewem. Oczywiście istnieje wiele receptur zupełnie od tej odmiennych. Wyprodukowanie dobrej nalewki wymaga odrobiny wprawy. Informacje praktyczne Drugi etap wyrobu

Re: sok z aronii

znam ten przepis jest super chociaż ja biore 450 listków wiśni. Super jest wtedy smaczek wiśni.Jeśli dodasz do tego 1 litr spirytusu to nalewka pierwsza klasa ( do nalewki 3,5 litra wody)Mam i soki i nalewki z 2 porcji pozdrawiam Nika

Re: Przepisy kuchni staropolskiej II

NALEWKA DERENIOWA 2 szklanki spirytusu, 15 dag derenia, 5 dag suszonych jagód, 5 dag rodzynków, 2 szklanki wody, ? szklanki miodu naturalnego Spirytus połączyć z utłuczonym dereniem, jagodami i opłukanymi rodzynkami. Zakorkować. Pozostawić na dwa miesiące, wstrząsając codziennie. Wodę zagotować

Re: OT / Wasz przepis na nalewkę...

Ojciec mój wiśniówkę robi. Dobra ale piekielnie słodka. Składa się z wiśni, cukru i spirytusu. O ile mnie pamięc nie myli to do wiśni daje się spirytus, czeka ze 2 tygodnie aż się wiśnie dokumentnie pomarszczą, następnie daje cukier i znowu się czeka, aż wisienki się odmarszczą. (kolejność

Re: Nalewka z aronii - kto ma fajny przepis?

www.gotowanie.v9.pl/przepisy/53/4.html Moze sie Kubrak pojawi bo on jest specem od nalewek:)Ja nie robie bo tu spirytusu nie ma:) -- la donna e mobile :) no i jeszcze Pinezka Kuchenne Pogaduszki